Mercedes-Benz 190 (1982. – 1993.), serija W201, Baby-Benz, preteča C-klase

Dobrodošao manji model s Trokrakom zvijezdom postao traženi premium i ljuti konkurent bavarskom adutu BMW Serije 3…

Prvi Mercedes-Benz sadašnje C-klase predstavljen je krajem studenoga 1982. i nosio je oznaku 190, a ubrzo je dobio i nadimak Baby Benz. Razvoj je počeo 1973., u jeku naftne krize, a kad je predstavljen, oduševio je nizom tehnoloških rješenja – tada izvrsnim koeficijentom otpora zraka od 0,34 i jednorukim konzolnim brisačem.

Proizvodio se u benzinskoj verziji 2.0 sa 109 i 90 KS (slabija ponajprije za njemačko tržište, zbog davanja), te s elektroničkim ubrizgavanjem 2.0 E sa 122 KS. Najpopularniji je bio dizelaš 190 D sa 72 KS – riječ je o dvolitrenoj atmosferskoj verziji, koja je potom ugrađena u 200 D, serije W124, redizajnom preimenovanom u prvu E-klasu.

Skladna forma i tada izvrsna aerodinamika (0,33), uz, za dizelski Mercedes malu masu (1100 kg) osigurali su pristojne performanse i s razmjerno malom snagom. Felge su bile čelične, 14-colne, a gume 175/70

Bilo je to dovoljno za, po tadašnjim mjerilima dobre performanse, ubrzanje do stotke za 18,1 sekundu i najveću brzinu od 160 km/h. Došle su i snažnije verzije – 5-cilindarske 190 D 2.5 s 91 KS i 190 D 2.5 Turbo sa 122 KS. Taj je model, s 4-stupanjskim automatskim mjenjačem do stotke ubrzavao za 11,5 s i mogao je potegnuti 195 km/h.

No, zamjetne su bile sportske inačice 190 E 2.3-16 i 2.5-16, na čijim je motorima radio legendarni Cosworth. Veliku promociju doživio je na samom početku karijere, utrkom legendi i aktualnih vozača Formule 1 na Nürburgringu 1984.

Bila je to utrka u kojoj se pobjedom proslavio mlađahni Ayrton Senna. Nije to bila jedina povezanost modela s utrkama, proslavio se uspjesima u njemačkom DTM prvenstvu.

Klasična Mercedesova elegancija, preglednost i funkcionalnost unutrašnjosti. Precizan ručni mjenjač bio je 4-stupanjski, od 1985. 5-stupanjski i uz doplatu 4-stupanjski automatski. Tada se mogao doplatiti i ručni klima uređaj

Ultimativna je i danas najskuplja inačica Evolution s 202 KS, a u Evo II verziji i s 232 KS. Obje su razvijene upravo kako bi se održala kompetitivnost u DTM prvenstvu. To je i najvrjednija inačica danas, izvrsni primjerci mogu postići i više od 200.000 eura.

No, običniji modeli vrlo su pristupačni, a glavni je razlog tome sjajan tržišni uspjeh modela – proizvedeno ih je otprilike 1,8 milijuna. Model sljedeće generacije, W202, 1993. službeno je postala prva C-klasa.


Komentari

loading...