NA DANAŠNJI DAN

Mercedes-Benz 190 SL, umanjenica legendarnog 300 SL Roadster, predstavljen 6. veljače 1954.

Foto: Mercedes-Bemz

Mercedes-Benz 190 SL, umanjena verzija slavnog 300 SL Roadster, elegantni otvoreni dvosjed iz Stuttgarta, predstavljen je 6. veljače 1954. na New York International Auto Show

Proizvodnja je pokrenuta krajem godine, za modelsku 1955. godinu. Mercedes-Benz je roadsterom 190 SL, očekivano, prvenstveno ciljao na sjevernoameričko tržište, no postao je popularan i drugdje, pa i kod nas. Imao je neovisan ovjes, poput legendarnog modela Mercedes-Benz 300 SL, no umjesto skupe cjevaste konstrukcije, koristio je skraćenu platformu popularnog modela “Ponton”, serije W121, s kojom je dijelio i oznaku.

Mercedes-Benz 190 SL, roadster dužine 429 cm i mase 1140 kg, klasične koncepcije, imao je metalni krov koji se mogao skinuti i treće sjedalo u opciji. Pogonska koncepcija bila je klasična: motor uzdužno sprijeda i pogonom straga, s neovisnim ovjesom, straga oscilacijskim, kao kod modela Mercedes-Benz W121 “Ponton”.

Pokretao se rednim 4-cilindrašem tada trendovske ‘superkvadratne’ koncepcije (85 x 83,6 mm), obujma 1897 ccm i, tada, visokog kompresijskog omjera (8,5:1), a od 1956. 8,8:1, pa mu je trebao super-benzin (98-oktanski), koji nije bio dostupan na svim europskim tržištima. Efektivno, bio je to motor iz slavnog modela Mercedes-Benz 300 SL, s dva cilindra manje.

Razvijao je 105 KS pri 5700/min, uz najveći okretni moment od 142 Nm pri 3200/min, imao bregasto vratilo u glavi (pokretao se Duplex lancem, koji nikada nije otkazivao) i dva rasplinjača Solex (umjesto revolucionarnog direktnog ubrizgavanja benzina motora iz kultnog Mercedes-Benz 300 SL), a mjenjač je bio ručni 4-stupanjski.

Mercedes-Benz 190 SL je imao performanse koje su, po tadašnjim standardima, bile sportske: do stotke j ubrzavao za 14,0 s i mogao potegnut 170 km/h. Na testu magazina ADAC-Motorwelt 1956. do stotke je ubrzao za 14,3 s, a postigao 173 km/h. Trošio je 10,8 do 14,2 litre na 100 km. Kočio je bubanj kočnicama (sprijeda Duplex). Naplaci su bili 13-colni čelični, a gume dijagonalne, širine 6,40 cola (163 mm), ‘balonke’, dakle presjeka 100 posto. Do 8. veljače 1963. Mercedes-Benz 190 SL proizveden je u seriji od 25.881 primjeraka.

Na New York International Auto Show 1954., štandu Mercedes-Benz, glavne su zvijezde bili Mercedes-Benz 300 SL (u prvom planu), Mercedes-Benz 190 SL (u sredini) i Mercedes-Benz W121 “Ponton” (gore)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj