Korona kriza je dovela do raslojavanja među kupcima, a bogati kojima je namijenjen Mercedes-Benz G-klase, slavni terenac s Trokrakom zvijezdom , koji se proizvodi u Austriji, moćniji i luksuzniji nego ikad, postali su još bogatiji…
Znate li koji je automobil najdugovječniji na tržištu? Ne biste sigurno pogodili. Kultni britanski roadster Morgan 4/4. Najdugovječniji model automobila počeo se proizvoditi 27. ožujka 1936. i prisilno je ugašen 31. prosinca 2018., u 83. godini proizvodnje, jer više nije mogao udovoljavati ekološkim standardima. Ako želite profitirati ulaganjem, ne kupujte Bitcoin, kupite Morgan 4/4, cijena će mu rasti.
Riječ je o automobilu koji je od početka do kraja zadržao isti oblik, osnovnu koncepciju, a nije kroz serije, kakva je Toyota Corolla, imao dramatične promjene, ili se, kakav je Volkswagen Golf 1-8 (generacija prvog do aktualnog), kroz generacije mijenjao evolucijski. Najdugovječniji automobil po nazivu je Chevrolet Suburban, koji je startao 1934. i još je u proizvodnji. No, toliko je u međuvremenu promijenjen, da prvi i aktualni ne mogu stati u istu rečenicu. To ne vrijedi ni za sljedeće automobile koji su još u proizvodnji:
Ford F-serije, američki pickup koji je startao 1948., Toyotu Land Cruiser, slavni japanski terenac (1951.), Chevrolet Corvette, američki “muscle car” (1967.) Kad govorimo o najdugovječnijim automobilima u istom obliku i koncepciji, iza Morgana 4/4, druga je Volkswagen Buba, koja je startala 1938. kao Nacistički projekt. Predratna je proizvodnja bila simbolična, tijekom II. svjetskog rata doživio je nekoliko ratnih verzija (komandni auto, terena, amfibija). Nakon rata, proglašena neperspektivnom, usto i omraženom, obnovljena je zaslugom britanskog bojnika Ivana Hirsta. Ubrzo postaje europski i američki hit, početkom 1972. postaje najprodavaniji automobil u povijesti, proizvodnja se u Europi gasi 1978., ali se nastavlja u Brazilu i Meksiku, do 2003. do ukupnih 21,5 milijuna.
Iza njega po stažu je indijski Hindustan Ambasador (1958. – 2014.), licencna izvedenica britanskog Morris Oxford. Po proizvodnom stažu u istom obliku i koncepciji, četvrti automobil u povijesti je ruska Lada (licencna verzija modela Fiat 124), koja je od 1970. do 2012. proizvedena u 18 milijuna primjeraka. Peti po stažu (dogodine će biti četvrti), jer se dobro podsjetiti Ford Model T proizvodio “samo” od 1908. do 1928. je Mercedes-Benz G-klase, jedan od najvećih automobilskih fenomena, kultni terenac kojeg od 1979. za Daimler-Benz počeo proizvoditi austrijski Steyr-Daimler-Puch. To je i trenutačno najdugovječniji automobil u proizvodnji, koji je dosad proizveden u nakladi od 410.000 primjeraka.
Fenomen je jer je usprkos moćne i apsolutno, ne razmjerno rastrošne izvedbe preživio koronu te napade hibridnih i električnih automobila. Nova je verzija bolja od svih. G je kratica od Geländewagen, što na njemačkom znači terensko vozilo. Mercedes-Benz G-klase je elitni terenac teške kategorije, koji izvrsno odgovara pred najelitnijim hotelom ili kasinom, šminka je par-excellence u najsurovijjim terenskim uvjetima je u svom elementu, a s minimalnim preinakama može služiti u vojne svrhe. Fenomen Mercedes-Benza G-klase, koji je tijekom više od četiri desetljeća unapređivao i osuvremenjavao izvedbu, ali je zadržao praktički isti dizajn i osnovnu koncepciju.
Automobil koji nudi vrhunski luksuz, siguran je poput bunkera, na asfaltu ima sportske performanse, a na terenu je nezaustavljiv – to može samo Mercedes-Benz G-klase. Jedan od najzanimljivijih i najvažnijih automobila u povijesti doživio je i verziju Papamobil za Svetog Oca. Ovo je priča o njemu: Počela je 1972., zanimljivo i bizarno. Iranski šah Reza Pahlavi, koji je tada bio veliki prijatelj i saveznik NATO saveza od tvrtke Daimler-Benz (vlasnika brenda Mercedes-Benz), čiji je tada bio jedan od većih dionica te je imao stratešku suradnju naručio je za iransku vojsku seriju vojnih terenaca.
Premda se tvrtka iz Stuttgarta dotada (izravno) nije bavila tim segmentom, u financijskom je smislu to bila ponuda koja se nije mogla odbiti. A Daimler-Benz je kao suvlasnik slavne austrijske tvrtke Steyr-Daimler-Puch imao na raspolaganju jednu od najboljih tehnologija za proizvodnju vojnih terenskih vozila Pinzgauer. No, u završnoj fazi cijelog projekta dolazi do dramatičnih promjena.
U siječnju 1979. Pahlavi bježi iz zemlje, vlast preuzima ajatolah Homeini, proglašena je Islamska Republika Iran i kao jedna od prvih kolateralnih žrtava tektonskih promjena je projekt terenca Mercedes-Benz za iransku vojsku. Vojni terenac koji se razvijao i pripremao proizvoditi u Grazu, u tvrtki Steyr-Daimler-Puch počeo je gubiti tlo pod nogama prije nego je ozbiljno krenuo živjeti. U Stuttgartu su se brzo snašli, dogovorili su licencnu proizvodnju za francusku vojsku – vojni terenac Peugeot P4 bio je Mercedes-Benz G s Peugeotovim dizelskim motorom.
No veliki je posao napravljen za argentinsku armiju, napravljeno je 2500 primjeraka u raznim verzijama, pod nazivom Model 461. Kad su napravljene prve testne vožnje shvatilo se da taj model ima i veliki tržišni potencijal u “civilnoj” verziji – kao konkurent vrlo uspješnog luksuznog terenca Range Rover, koji je prvi, 1969. otvorio danas megapopularni segment SUV vozila (Sport Utility Vehicle). Dakle, terenaca koji se mogu koristiti svakodnevno, na visokoj razini.
Steyr-Daimler-Puch je na svijetu najpoznatiji proizvođač integralnih pogona, koji prerađuje većinu serijskih limuzina na pogon 4×4 (od stare Fiat Pande 4×4 do Mercedesa E-klase 4matic). Njegov je i legendarni vojni terenac-transporter Pinzgauer. Spajanjem tehnologije, znanja i kapitala dviju vrhunskih tvrtki nastao je terenac bez izravne konkurencije na tržištu.