Mercedes-Benz SL (W 194), predstavljen na današnji dan prije 69 godina

12. ožujka 1952., Mercedes-Benz predstavio 300 SL (W 194), rasni trkaći sportski automobil, na dionici autoceste u blizini Stuttgarta. Samo nekoliko tjedana kasnije, marka je s tim automobilom započela svoje sudjelovanje na brojnim utrkama…

Kako objasnit SL oznaku? Tadašnje informacije objašnjavale su da se “S” označava kao “super”, a “L” za “svjetlost”.

Model koji se odmah odvažio na brojne utrke, ostat će upamćen po sjajnom uspjehu. Pet utrka – četiri pobjede: Mille Miglia, 24 sata Le Mana, utrke sportskih automobila u Bernu i na Nürburgringu, kao i Carrera Panamericana upisane su u dnevnik prve generacije SL izvedbe.

Debi u New Yorku. Pozivi na serijsku verziju vrlo uspješnog trkaćeg automobila postajali su sve glasniji. Mercedes-Benz je reagirao i već 1954. predstavio serijski sportski automobil 300 SL Coupé, zajedno s udobnim Roadsterom 190 SL. Gullwinga je 1957. godine zamijenio 300 SL Roadster.

Gullwing izveda izrađena je u svega 1.400 primjeraka, ovog legendarnog modela s karakterističnim vratima galeba. Stoga ne čudi da danas vrijede preko milijun eura…

Mercedes-Benz 190 SL (W 121)

Tamo 1963. godine, pojavio se 230 SL, koji je zamijenio 300 SL Roadster i 190 SL. Odlikovao se sportskošću, udobnošću i sigurnošću, što znači da je od tada predvodnik tradicije SL i pojave pojma Pagoda.

Prva serija modela SL s osmocilindričnim motorom bila je R 107, lansirana 1971. Taj je model u proizvodnim pogonima čak 18 godina – što je bio rekord.

Visoka tehnologija: Sljedeći SL (R 129, 1989.) bio je prekretnica u mnogim pogledima. Vrhunac je bio dvanaestocilindrična izvedba 600 SL / SL 600 (290 kW / 394 KS) i SL 73 AMG sa 7,3-litrenim V12 motorom i 386 kW (525 KS) zasluženo su upisani zlatnim slovima u baštinu tvrtke.

Kasnije se, s novom generacijom pojavio i SL 65 AMG Black Series od 670 KS. Automobili izrađeni u Affalterbachu bili su vrlo uspješni – gotovo trećina svih R 230 imala je AMG motore.

Sportaš u odijelu po mjeri. U modelu serije R 231 SL od 2012. nadalje Mercedes-Benz proizveo je prvo potpuno aluminijsko tijelo proizvedeno u velikoj proizvodnji, čime je uštedjelo oko 140 kilograma na težini. A sad je u pripremi nova, 8. generacija, po mnogome opet upečatljiva i važna za povijest ova dva slova…

foto: Daimler

Komentari