NA DANAŠNJI DAN

Packard Automotive Plant, svojedobno najsavršenija tvornica, 25. lipnja 1956. proizvela posljednji automobil

Otvoren 1903. i dovršen 1911. u Detroitu, bio je najnaprednija tvornica automobila na svijetu, proizvodio premium modele neovisno o Velikoj trojci, koja ga je uništila svojim premium brendovima Cadillac i Lincoln

Ponekad se datumi stvarnog kraja nekog puta, marke ili karijere značajno razlikuju od onih upisanih u lažljive statistike, a slučaj velike američke tvornice automobila Packard klasičan je primjer za to. Packard je između dva svjetska rata bio u najmanju ruku rame uz rame s Cadillacom, lider američkog tržišta luksuznih automobila, no nakon 1945. stvari nisu bile tako blistave.

Neovisna se marka sve teže borila s Velikom trojkom, koja je mogla ulagati mnogo veća sredstva u razvoj za svaku sezonu novih modela, imala širu prodajnu i servisnu mrežu i sve druge pogodnosti. I Lincoln i Imperial počeli su ozbiljno otimati tržišne udjele Packardu, a udruživanje sa Studebakerom pokazat će se kao čavao u lijes Packarda. Packard je bio poznat i po Packard Automotive Plant, tvorničkom kompleksu za proizvodnju automobila na 350.000 metara četvornih prostora, u Detroitu.

Otvoren je 1903. i dograđivan do 1911. te je svojedobno bio mjestom najsuvremenije visokoserijske proizvodnje automobila, a automobilski brend Packard izgovarao se sa strahopoštovanjem. Nažalost, 25. lipnja 1956. s proizvodne trake u detroitskoj Conner Avenue izašao Patrician s brojem šasije #5682-4775, a 1443 radnika dobila su otkaz, a to je ujedno značilo kraj za Packard Automotive Plant.

Zanimljivo, upravo su zadnjih godina u tijeku velike rasprave oko sudbine nekadašnje Packardove tvornice, koja je postala dom beskućnicima i ruglo Detroita, premda je spomenik industrijske arhitekture. A sad slijedi onaj dio u kojem vas povijesne knjige lažu: da, postojali su i Packardi iz 1957. i 1958., rađeni u pogonima tvrtke Studebaker u South Bendu. neki ih nazivaju i ‘Packardbakerima’, zapravo su to samo Studebakeri s promijenjenom maskom i natpisom Packard.

Bio je to nimalo dostojan kraj za nekada jednu od najuglednijih svjetskih marki automobila, koja je zapravo umrla prestankom proizvodnje u Detroitu.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj