DOBAR KONCEPT ILI?

Peugeot i-Cockpit slavi 10. rođendan, vozački pogled drugačije perspektive

Prije više od 10 godina, s prvom generacijom Peugeot 208, Peugeot se usudio napraviti revoluciju u jednom od elemenata koji je najmanje evoluirao u povijesti automobila – vozačkom položaju…

Peugeot se odvažio 2012. ponuditi nešto što je promijenilo u potpunosti percepciju. Od tada je proizvedeno gotovo 10 milijuna vozila, a baš taj i-Cockpit proširen je na cijeli asortiman. Dokazao je svoju izvrsnost u poboljšanju osjećaja, sigurnosti i udobnosti vozača i putnika, što je sada prepoznatljiva značajka vozila Peugeot.

Povišeni zaslon koji vozaču omogućuje pregled svih informacija u vezi s vožnjom, a pritom drži pogled na cesti.

Peugeot SR1 (Foto: Peugeot)

Priča je započela 2010. predstavljanjem konceptnog automobila Peugeot SR1 na Ženevskom sajmu automobila, elegantnog coupé-cabrioleta koji je pokazao neke od načina razmišljanja marke. To je uključivalo revolucionarni vozački položaj koji je tradicionalne kodove dizajna i ergonomije okrenuo naglavce…

U to su vrijeme inženjeri marke Peugeot  željeli su razviti vozačevo sjedalo s više emocija, više ergonomije i više sigurnosti. Mali tim dizajnera i inženjera dao se na posao: prilično brzo pojavio se prijedlog za manji upravljač. Do tada je u automobilu volan bio velik i informacije na displeju su se čitale preko volana. Najbolji položaj za čitanje informacija bio je u razini očiju. Informacije su morale biti montirane u visini očiju. Ovaj novi položaj, u kombinaciji s manjim upravljačem, stvorio je potpuno novi sustav, sa zaslonom koji je postao poznat kao “head-up zaslon”. Dodan je zaslon osjetljiv na dodir, što je učinilo sve kontrole puno jednostavnijim i dodatnom povezivošću. To je bio početak dodirnih ekrana za Peugeot.

Peugeot 208 i-cockpit

Tako je 2012. godine 208 ponosno predstavio prvi i-Cockpit i izazivao potpunu pomutnju. Brzo se etablirao kao inovacija o kojoj se pričalo i bila je često glavna tema.

Od svog pojavljivanja, Peugeot i-Cockpit nastavio se razvijati i modernizirati. Godine 2016. druga generacija 3008 i 5008 predstavila je verziju s 12,3-inčnim digitalnim zaslonom koji se može potpuno prilagoditi i personalizirati, dok su prekidači smješteni ispod središnjeg zaslona osjetljivog na dodir kako bi pristup osnovnim funkcijama bio još lakši. U 2019., druga generacija 208 predstavila je 3D digitalni klaster.

Peugeot i-Cockpit otišao je korak dalje na novom 308 (2021) i 408 (2022) uvođenjem novog i-Connect infotainment sustava, novog kompaktnog upravljača koji može detektirati prisutnost ruku vozača kada pomoću pomoćnih uređaja za vožnju i i-preklopnika osjetljivih na dodir koji se mogu konfigurirati za klima uređaj, telefonske kontakte, postavke radijske postaje i pokretanja aplikacija… a sve to može se podesiti prema vlastitim željama.

Biti drugačiji, nekada znači prihvatiti rizik. Peugeot je to napravio i očito je da publika to voli.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj