Prvih pedesetak primjeraka produkcijskog modela Porsche 356 proizvedeni su u koruškom mjestu Gmünd, gdje se smješten sjajan privatni muzej Porsche…
Ferdinand Porsche prvi je automobil konstruirao još 1900., a u sljedećih pola stoljeća nebrojenim se drugim konstrukcijama upisao u povijest automobila, kao jedna od najznačajnijih osoba ikada u tom segmentu industrije. Pa ipak, tek je 1948. neki automobil službeno ponio ime Porsche, premda neki izvori smatraju da je predratni Type 64 prvi Porsche.
Za taj je automobil, poznat jednostavno kao No. 1, a naknadno je uvedena oznaka 356/1, zapravo je odgovoran sin Ferry Porsche, a dizajnirao ga je Erwin Komenda, no kako je mehanička osnova bila Volkswagen Buba, konstrukcijski je ipak sve ostalo unutar obitelji.
Većinu vremena utrošenog na razvoj koncepta, 22 mjeseca, Ferdinand Porsche je proveo u francuskom zatvoru, zbog konstrukcijskog oblikovanja Adolfove ratne mašinerije. Upravo se stoga, nakon II. svjetskog rata, obitelj Porsche povukla u rodnu Austriju, gdje su bili manje upadljivi.
I Porsche No. 1, kao i prvih pedesetak primjeraka produkcijskog modela Porsche 356 proizvedeni su u koruškom mjestu Gmünd, gdje se i danas nalazi sjajan privatni Porscheov muzej. Porsche No.1 bio je roadster sa središnje smještenim motorom i aluminijskom karoserijom, pokretan Volkswagenovim motorom, pojačanim na 40 KS.
Nakon što mu je dodijeljena koruška registarska oznaka K45-286 (koju automobil, izložen u Porscheovom muzeju, ali onom u Stuttgartu, kamo je proizvodnja nakon samo dvije godine i prebačena, nosi i danas), prvi je Porsche izašao u prvu vožnju 8. lipnja 1948.
Za serijsku proizvodnju, zbog smanjenja troškova i jednostavnosti proizvodnje, motor je prebačen iza stražnje osovine, ubačen par stražnjih sjedala, a aluminijska karoserija zamijenjena je čelikom nakon preseljenja tvrtke u Njemačku.