Renault 12 zamijenio je model 10, čiji je motor Cleon s pozicije uzdužno straga prebacio uzdužno sprijeda te dobio i prednji pogon. Ugodna i funkcionalna obiteljska limuzina s motorom 1.3/54 KS dobila je i sportsku verziju 12 Gordini 1.6/113 KS
Foto: Renault
Renault 12 je nedugo nakon prezentacije, 2. listopada 1969. na Pariškom salonu stigao na naše tržište, iz domaće kvote slovenskog Litostroja. No hit je već početkom 1970. kod nas postao u jeftinijoj i nešto sirovijoj rumunjskoj licencnoj verziji Dacia 1300. Limuzina (tadašnje) srednje klase, dugačka 4345, široka 1616 i visoka 1435 mm, imala je motor uzdužno sprijeda, prednji pogon i straga kruti most. Prednji pogon, to se tada nije smatralo ‘grijehom’, imali su ga i prvi Audi 80 i Volkswagen Passat!
Pokretao se motorom slavne serije Cleon, OHV s pet ležajeva radilice, obujma 1289 ccm i snage 54 KS. To je omogućavalo pristojne performanse (143 km/h, 17 s), uz tada povoljnu potrošnju od 7 do 9 litara. Renault 12 unio je bitne promjene u Renaultovoj koncepciji s prednjim pogonom. Za razliku od slavnih Renault 4 i Renault 16, kod kojih je uzdužno postavljen motor bio iza osi prednjih kotača, ugrađen je ispred, što je osiguralo više prostora u kabini.
A umjesto egzotične koncepcije neovisnog stražnjeg ovjesa, s različitim međuosnim razmakom lijevo/desno (!), imao je kruti most. Bio je to korak unazad, ali mudar, s više prednosti nego mana. Komforan i udoban, s foteljaškim sjedalima, tada pristojnih performansi bio je uspješan i popularan, a za one koji su tražili bolje performanse, stigla je verzija Renault 12 TS, dvostrukim rasplinjačem većim stupnjem kompresije pojačanim na 61 KS. To je brzinu povećalo na 154 km/h, a ubrzanje do stotke skratilo na 13,5 sekundi.
No, ‘wow’ bila je sportska verzija Renault 12 Gordini, s motorom 1.6 friziranim na 113 KS. Dobio je 5-stupanjski mjenjač i sportsko podvozje te tada prave sportske performanse – do stotke je ubrzavao za 10,5 sekundi, a najveća je brzina bila 185 km/h. A tek trkaća verzija: Nasljednik, Renault 18 predstavljen je krajem 1978., a Renault 12 se proizvodio do 1980., kao rumunjska licenca Dacia 1300 sve do 21. srpnja 2004.
Renault 12 imao je i zavidnu filmsku karijeru, čemu svjedoči video u prilogu: