Soichiro Honda 1937. osniva tvrtku Tōkai Seiki, koja se specijalizirala za izradu klipnih prstenova te postaje kooperant tvrtke Toyota
Soichiro Honda se II. svjetskom ratu bavio se različitim projektima za vojnu industriju, pa pogon Yamashita 1944. uništavaju američke leteće Supertvrđave B-29. Glavnini onoga što je ostalo, u pogonu Itawa, 1945. uništava potres, pa ostatke poslovanja prodaje tvrtki Toyota.
Potom osniva Hondin institut za tehnološka istraživanja, otkupio je zalihe motorčića Tohatsu od 50 ccm od japanske vojske i na prostoru od 16 kvadratnih metara tim od 12 ljudi počeo je proizvoditi motorizirane bicikle. Kad su potrošili otkupljenu zalihu motora, počeli su proizvoditi vlastite kopije.
Soichiro Honda je rođen 17. studenoga 1906., u selu Kōmyō blizu grada Hamamatsu. Otac mu je bio kovač i mehaničar koji je vodio servis za popravak bicikala. Odmalena se počeo zanimati za motore. Legenda kaže da ga je inspirirao mlin za rižu te da je stalno molio djeda da ga vodi, kako bi proučavao njegov rad.
Školu nije volio jer je većinu vremena provodio u očevoj radionici, lice mu je često bilo prljavo, pa su ga prozvali ‘lasica s crnim nosom’. Prekretnica nastaje 24. rujna 1948., kad osnova Honda Motor Company.
Zahvaljujući vizionarstvu utemeljitelja Honda 1963. počinje s proizvodnjom automobila, istodobno napadajući i na bojišnici dostavnih i sportskih vozila. Hrabar potez male i razmjerno mlade tvrtke? Pa… ne baš!
Vjerovali ili ne, već je tada Honda postala najveći svjetski proizvođač motocikala, a tu poziciju nije ispustila do danas. Naprotiv, pridodala joj je i titulu neprikosnovenog svjetskog lidera u proizvodnji motora s unutarnjim izgaranjem za različite namjene.
Tako da su automobili logična, profitabilna ekstenzija ostalih djelatnosti tvrtke, što je sportskim motorima Honda ostvarila uspješnu karijeru u utrkama na dva i četiri kotača. Danas je Honda drugi najveći japanski i sedmi svjetski proizvođač automobila, ali i uvjerljivo najveći svjetski proizvođač motornih vozila svih kategorija.
Dokazali su se tehnološkom izvrsnošću i pouzdanošću te je Honda ušla i u zrakoplovnu branšu. Uspješni su proizvođač manjih turbomlaznih motora i poslovnih mlaznih aviona.
Soichiro Honda je umro 5. kolovoza 1991.