Posljednja ‘toplinska’ i hibridna verzija Audi više klase bit će predstavljena krajem 2024. Budući da će parni brojevi ubuduće biti rezervirani za električne automobile, nasljednik A6 zvat će se A7
Priča o seriji A6 iz Ingolstadta počinje 1968. kad je predstavljen prvi Audi 100 (serije C1). Limuzina kojom se Audi vratio u ‘prvu ligu’, 1976. je dobila drugu generaciju (C2), prvu s pet cilindara i prvu prodanu u više od milijun primjeraka. Audi 100 treće generacije (C3) koji je stigao 1982. postao je rekorder u aerodinamici (Cd 0,30), a model četvrte generacije (C4) iz 1990., zanimljiv je jer je redizajnom iz 1994. postao prvi Audi A6, također serija C4.
Prvi ‘pravi’ Audi A6 bio je serije C5. Sljedeći Audi A6 bio je C6 iz 2004., a C7 je predstavljen 2011. Aktualni Audi A6 serije C8 na tržištu je od 2018., a 2024., godinu prije prvotnog plana, stiže posljednja ‘toplinska’ serija C9, koja će dobiti oznaku A7. Put u električnu budućnost u početku je dvosmjeran: potpuno električnom Audiju A6 e-tron će se pridružiti hibridni motor s unutarnjim izgaranjem nazvan Audi A7, i kao limuzina i kao Avant. Dakle, 2024. Audi A6 kakvog danas poznajemo bit će gotov.
Strategija za kretanje naprijed postoji – i zove se “Vorsprung 2030”. Kaže da bi posljednji novi Audi s motorom s unutarnjim izgaranjem trebao doći na tržište već 2026. – otprilike godinu i pol nakon što je na tržište došao sljedeći Audi A6, pardon Audi A7. Oboje: I tehnička strategija i promijenjena nomenklatura zahtijevaju objašnjenje. Počnimo s vožnjom: odlučujući granični uvjeti kao što je nadolazeći standard emisije Euro 7 i povezani troškovi daju smjernice, ali put do elektromobilnosti mora biti višekolosiječan zbog polako rastućeg prihvaćanja među kupcima.
Tu na scenu stupaju budući modeli Audi A6 e-tron. Očekujemo to do kraja 2024., na temelju nove tehnološke osnove PPE (Premium Platform Electric) razvijene s tvrtkom Porsche. Ipak, nacrti za novi Audi A7 na prethodno korištenoj MLB platformi za vozila s uzdužno postavljenim motorima i prednjim ili quattro pogonom na sve kotače još nisu odloženi. Vode do sljedećeg koraka, koji je ključan s Audijeve točke gledišta: omogućavanje razlikovanja električnih automobila i motora s unutarnjim izgaranjem u klasi na različitim platformama na temelju naziva njihovih modela.
Budući da će sve parne znamenke u budućnosti biti rezervirane za električne automobile, A4 i A6 će prema tome postati A5 i A7. Ne očekujemo izlazak na tržište novog interpretiranog Audija A7 prije kraja 2024. (modelska godina 2025.) cijena od trenutačno 52.200 eura (od svibnja 2023.) za još uvijek aktualni Audi A6 s motorom s unutarnjim izgaranjem trebala bi porasti kao i obično.