Audi A3 30 TDI vs 35 TDI, usporedba dva najtraženija motora u njemačkom kompaktu

Audi A3 prethodne generacije (interna oznaka 8V) i dalje je izuzetno atraktivan automobil, pa ne čudi dvojba kupaca između 1.6 TDi i 2.0 TDI motora…

Audi A3 interne oznake 8V ugledao je svjetlo dana u Ženevi 2012., dok su prvi primjerci svojim kupcima stigli u jesen iste godine. Nudio se s bogatom paletom motora, a u ponudi je bio trovratni A3, praktični A3 Sportback ili prekrasni A3 Limousine. Nakon četiri godine, uslijedio je redizajn koji je malo osvježio eksterijer i interijer. No, nakon premijere četvrte generacije modela A3 (ali i njegove početne cijene, bar u Hrvatskoj), prethodni je model postao još mrvicu popularniji, poglavito kod kupaca rabljenih automobila.

Najčešći izbor motorizacije za A3 su dva dizelska motora, 1.6 TDI (30 TDI) te 2.0 TDI (35 TDI). Budući da je Audi prije par godina uveo novu nomenklaturu za svoje motore, to je dodatno zakompliciralo cijelu situaciju. No, konačno jedna usporedba vrijedna pažnje, dva najtraženija motora stavljena su na test u realnim, svakodnevnim uvjetima upotrebe.

Krenimo redom, 30 TDI oznaka krije 1.6 turbodizelski motor koji razvija 115 KS i 250 Nm. Do stotke stiže za 10,4 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 202 km/h. S druge strane, tu je već kultni dvolitreni dizelaš sa 150 KS i 320 Nm, a stotku hvata za 8,1 sekundu. Maksimalna brzina iznosi 224 km/h. Oba primjerka su uparena sa automatskim S-tronic mjenjačem. U slabijoj inačici broji 7 stupnjeva prijenosa, dok snažnija inačica raspolaže sa 6 stupnjeva.

Premda je na papiru očito koji je snažniji, zanimljivo ih je vidjeti u realnim uvjetima, na Autobahnu. Razlika postoji, kako u cijeni, tako i u samim performansama…


Komentari

loading...