Njemačka je jedina zemlja bez općeg ograničenja brzine na autocestama, a nova se mjera, kao kompromisno rješenje najavljuje zbog gospodarske i ekonomske krize izazvane ratom u Ukrajini
Markus Duesmann, šef tvrtke Audi, zbog trenutne krize predlaže mjere za smanjenje potrošnje goriva, koje bi uključivale dane bez automobila i ograničenja brzine u trenutnoj krizi. – Kako bismo e u Njemačkoj bolje prilagodili situaciji i potrebi štednje, opet bismo mogli uvesti dane bez automobila, kao 1970-ih. Ograničenje brzine na Autobahnu od 200 km/h također može biti korisno, izjavio je za Süddeutsche Zeitung.
Njemačka udruga automobilske industrije (VDA), kojoj pripada i Audi, ima drugačije mišljenje: – Odbacujemo zabrane vožnje kao reakciju na rast cijena energije, kao u 1970-ima, rekla je njihova predsjednica Hildegard Müller. Ljudi bi sami znali pametno štedjeti. “Ponašanje u vožnji već se razvilo u skladu s tim posljednjih mjeseci.” Osim toga, treba nastaviti raditi na situacijskoj regulaciji brzine. Važno je “promicati osobnu odgovornost umjesto odvraćanja zabranama i uputama”.
Prijedlog ograničenja brzine na Autobahnu od 200 km/h temelji se na preporuci koju je u kolovozu 2022. državno tužiteljstvo u Naumburgu dodalo uz obustavu postupka protiv vozača snimljenog kako na Autobahnu A2 cestovni bolid Bugatti Chiron vozi brzinom 417 km/h. Ovo je i kompromisan prijedlog jer ADAC, njemački nacionalni autoklub, predlaže ograničenje brzina na 130 km/h, a iz stranke Zelenih na 120 km/h.
Nijemci nemaju opće ograničenje brzine na Autobahnu, evo i zašto: