Jedan primjerak trebao bi stići i u Hrvatsku, One je krenuo s isporukom…
Otprilike pet i pol godina je prošlo otkako je Mercedes-AMG oduševio publiku na Frankfurt Motor Show s predstavljanjem koncepta Project One. Tek u lipnju 2022. predstavljena je proizvodna verzija, a konačno je nestala i riječ “Project“. S ovim tjednom su konačno počele isporuke cestovnog bolida s F1 motorom. Ljudi iz Affalterbacha oglasili su se društvenim mrežama kako bi otkrili tri slike koje prikazuju automobil prvog kupca.
Noseći njemačke tablice, hiperautomobil je crn, ali s Petronas zelenim detaljima i brojnim bijelim trokrakim zvijezdama u stražnjem dijelu. Ovo je pravi trkaći automobil za prometnice, najbrže vozilo cestovno legalne uporabe na Nürburgringu, Hockenheimu i Red Bull Ringu ograničeno je na samo 275 primjeraka.
Nije poznato tko je vlasnik prvog One modela, ali zna se kako neki aktualni i bivši F1 vozači poput Lewis Hamilton, Nico Rosberg i David Coulthard stoje u redu čekanja za preuzimanje ručno izrađene elektrificirane zvijeri. Naime, The Sun je još u rujnu 2017., kada je Project One otkriven, napisao da LH očekuje isporuku dva automobila, od kojih će jedan biti poklonjen njegovom ocu Anthonyju. Također je objavljeno da su među 275 kupaca nekretninski mogul Manny Khoshbin, glumac Mark Wahlberg i bivša teniska zvijezda, a danas uspješni rumunjski poslovni čovjek – Ion Țiriac.
Kao što je ranije objavljeno, proizvodnja je započela u kolovozu 2022., a automobili se sklapaju u AMG pogonu u Coventryju, u Velikoj Britaniji. Zamršeni hibridni pogonski sklop s 1,6-litrenim V6 motorom s turbopunjačem i četiri elektromotora dolazi iz Mercedes‑AMG odjela za pogonske sklopove visokih performansi u Brixworthu.
Zasigurno jedan od najspektakularnijih automobila našeg vremena, AMG One s pogonom na sva četiri kotača imao je neravan put na putu do proizvodnje. Učiniti ICE od 566 konjskih snaga da zadovolji Euro 6 propise bila je jedna od najvećih prepreka s kojom su se susreli inženjeri, V6 koji radi u praznom hodu na 1200 okretaja u minuti umjesto 5000 okretaja u minuti kao što je slučaj u bolidu F1. Motor s unutarnjim izgaranjem vrti se do 11.000 okretaja u minuti i mora na generalku svakih 50.000 kilometara, ali čisto sumnjamo da ćemo u bližoj budućnosti vidjeti jednog od 275 primjeraka na velikom servisu…
Foto: Mercedes-AMG