BMW 128ti, Ford Focus ST i Volkswagen Golf GTI? Pobjednik je…

Na testu Autozeitung.de, u odmjeravanju BMW 128ti (1998 ccm, 265 KS), Ford Focus ST (2261 cm, 280 KS) i Volkswagen Golf GTI (1984 ccm, 245 KS) uvjerljivi je pobjednik, naravno, Volkswagen Golf GTI

Ugledni njemački portal je usporedio tri njemačka sportska kompakta, ista (C-segment, 4-cilindarski turbobenzinski motor poprečno sprijeda, prednji pogon), a ipak različita. Bitno.

Naime, osim različitih osnovnih parametara, BMW 128ti je jedini premium model i jedini ima automatski mjenjače (8-stupanjski ZF). BMW 128ti i Ford Focus ST imaju mehanički samoblokorajući diferencijal, a Volkswagen Golf GTI se oslanja na elektronički (ASR)…

BMW 128ti, dimenzija 4319 x 1799 x 1430 mm i međuosnog razmaka 2670 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 1998 ccm, koji razvija najveću snagu od 265 KS pri 4750 do 6000/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 1750 do 4500/min. Snagu na prednje kotače prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i mehaničkim zatvaračem diferencijala. Izmjerena je masa 1478 kg. Do stotke ubrzava za 5,9 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,8/34,7 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 44.600 eura
Ford Focus ST, dimenzija 4378 x 1825 x 1452 mm i međuosnog razmaka 2700 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 2261 ccm, koji razvija najveću snagu od 280 KS pri 5500/min i najveći okretni moment od 420 Nm pri 3000 do 4000/min. Snagu na prednje kotače prenosi 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i mehaničkim zatvaračem diferencijala. Izmjerena je masa 1447 kg. Do stotke ubrzava za 5,9 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,9/33,7 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 9,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 36.100 eura
Volkswagen Golf GTI, dimenzija 4287 x 1789 x 1478 mm i međuosnog razmaka 2619 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 1984 ccm, koji razvija najveću snagu od 245 KS pri 5000/min i najveći okretni moment od 370 Nm pri 1600 do 4300/min. Snagu na prednje kotače prenosi 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i elektroničkim zatvaračem diferencijala. Izmjerena je masa 1406 kg. Do stotke ubrzava za 6,2 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,6/33,4 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,1 l/100 km. Osnovna verzija stoji 37.170 eura

Kako su novinari ocijenili pokazuje sljedeće (po kategoriji max 1000):

BMW 128ti, Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI

Karoserija: 587, 600, 599
Vozni komfor: 638, 658, 694
Motor/Mjenjač: 667, 636, 650
Vozna dinamika: 733, 747, 743
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2625, 2641, 2686
Troškovi/Ekologija: 350, 381, 380
Konačna ocjena: 2975, 3022, 3066
Poredak: 3, 2, 1

Ovako je ocijenio Caspar Winkelmann, Autozeitung.de

U ovom usporednom testu, BMW 128ti dokazuje da programeri BMW-a također mogu ponuditi snažan dinamični talent u automobilu s pogonom na prednje kotače. Međutim, nedostaje nam intimna veza čovjeka i stroja koja je tipična za marku.

Uz to, udobnost trpi zbog pretvrdog ovjesa, a cijena je jednostavno previsoka – treće mjesto. Ford Focus ST, koji je talent za zavoje i puca od snage i povoljne cijene te zauzima drugo mjesto u našim srcima. U smislu udobnosti, međutim, ne može pratiti pobjednika testa.

Volkswagen Golf GTI najbolje upravlja ravnotežom između dinamičkih testova i svakodnevne vožnje, ne košta previše i nema slabosti osim malo kompliciranog korištenja sustava u kokpitu. Ali malo više uzbudljivosti dobro bi mu došlo.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin