Ford Focus 1.6 TDCi iz 2009. ima turbodizelski motor obujma 1560 ccm, u osnovi jednak PSA-ovom 1.6 HDi, koji je solidne izvedbe, ali ima problema s nakupljanjemk uljnog taloga u donjem dijelu motora, više u verziji sa 109 KS nego s 90 KS
PITANJE ČITATELJA
Ford Focus 1.6 TDCi iz 2009., 195.000 km,teško pali topaoao. Stanje se pogoršava te sada iznenada ostaje bez gasa između 2100 i 2500 okretaja…
ODGOVOR DOKTORA
Peugeot 307 ima problem koji se često javlja u PSA-ovom motoru 2.0 HDI s 90 KS, koji je kvalitetniji i pouzdaniji od naknadnog sa 136 KS. Opremljen je sustavom izravnog ubrizgavanja preko zajedničkog voda Bosch CP1 (common-rail prve generacije, s tlakovima do 1350 bara).
Problem je u premaloj količini goriva u navedenom području brzine vrtnje motora, a uzrok je u zagušenju u brizgaljkama goriva i/ili filtru goriva. Manja je vjerojatnost nepodešenosti ili istrošenja visokotlačne pumpe goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljačka elektronika to najprije pokušava nadomjestiti povišenjem tlaka ubrizgavanja.
U slučaju premale dobave goriva tlakovi mogu porasti do granične vrijednosti, koja može oštetiti sustav. Tada upravljačka elektronika prebacuje na ‘safe mode’ (sigurnosni program) te količinu ubrizganog goriva smanjuje na minimum. Nakon izmjene filtra goriva i servisa brizgaljki, motor bi trebao raditi ispravno.