John Rhodes, koji danas slavi 93. rođendan, uspjeh karijere postigao je osvajanjem Europskog prvenstva turističkih automobila 1968. u Diviziji 2, kad je nakratko prekinuo dominaciju sportskih modela Alfa Romeo…
Foto: f1driversautographs.weebly.com
Spomenete li ma kome poznavatelju povijesti automobilskih utrka čiji interesi sežu dalje od Formule 1 i Le Mansa ime vitalnog Johna Rhodesa, rođenog 18. kolovoza 1927. u Wolverhamptonu, past će mu na um samo jedna slika.
Maleni Mini Cooper, nerijetko okružen većim automobilima, proklizava kroz zavoj na nekoj stazi, a trag zapaljenih guma širi se nadaleko iza njega. Rhodes je vozio i u drugim kategorijama, nastupio je i u jednoj utrci Formule 1 i na Le Mansu, ali nekako ga najviše pamtimo po majstorstvu i agresivnom stilu za upravljačem kultnog mališana Mini u sportskom izdanju Cooper.
Može se reći da je u svijetu kružnih utrka on bio za Mini ono što su Paddy Hopkirk i Timo Mäkinen bili u svijetu relija. Prije te svojevrsne specijalizacije za Minije prošao je kaljenje u utrkama manjih jednosjeda, kako u Engleskoj, tako i u Irskoj.
Najveći mu je uspjeh karijere svakako osvajanje Europskog prvenstva turističkih automobila 1968. u Diviziji 2, kad je nakratko prekinuo dominaciju Alfa Romea.
No već ranije je s Paulom Hawkinsom ostvario pobjedu u klasi na Le Mansu 1965. vozeći Austin-Healey Sebring Sprite, a s Timom Mäkinenom i na slavnoj utrci Targa Florio sljedeće godine, vozeći MGB. Na kraju svoje pobjedničke europske sezone povukao se iz svijeta utrka.