Mislili smo da ovaj dan nikada neće doći, ali ‘prežaljena’ Lancia ipak je predstavila novi model…
Stellantis se obvezao zadržati svih 14 (!) brendova u svom golemom portfelju nakon povijesnog spajanja grupacija FCA i PSA. To znači da slavna talijanska marka Lancia dobiva novu priliku za popravak ozbiljno narušenog imidža. Lancia Ypsilon 2024. započinje dugo očekivano ponovno rođenje.
To je ujedno i prvo električno vozilo s oznakom marke Lanica, iako će kasnije stići i blagohibridne verzije s benzinskim motorima. Subkompaktni hatchback koristi istu CMP / eCMP formulu kao Peugeot 208 / e-208, ali s potpuno drugačijim stilom iznutra i izvana. Neki od dizajnerskih detalja prvi su put viđeni prošle godine na Pu+Ra HPE Conceptu koji je imao DNK Stratosa.
Lancia nam kaže da prednja i stražnja svjetla slijede svjetla kultnog reli automobila, ali koliko zapravo podsjećaju prosudite sami. Stellantis grupa integrirala je motiv “Y” u prednja i stražnja svjetla, dok odvojena dnevna svjetla imaju sličnu temu. Da bi se stvari dotjerale, lukovi kotača, bočni retrovizori i stražnji stup dolaze sa sjajnom crnom završnom obradom.
Vrijedno je napomenuti da je ovdje prikazana inačica posebno izdanje u ograničenoj seriji razvijeno u suradnji s Cassinom, vrhunskim talijanskim proizvođačem namještaja. Kao posljedica toga, manje verzije novog Ypsilona neće izgledati tako blještavo kao ova. U usporedbi s Peugeotom 208 i njegovim uobičajenim ručkama na stražnjim vratima, Lancia se odlučila “sakriti” ih u C-stup…
Unutrašnjost je također potpuno drugačija u odnosu na francuskog rođaka. Međutim, budući da smo u 2024. godini, “obavezna” postavka dual-screen je tu. Srećom, još uvijek postoji niz fizičkih gumba za brzi pristup nekim kontrolama klime. Dvostruki zasloni mjere 10,25 inča, a Lancia je dodala podlogu za bežično punjenje, tri USB-C priključka i integraciju pametnog telefona s Android Auto i Apple CarPlay. Šik gradski automobil ima i zvučni sustav po mjeri, ambijentalno osvjetljenje i poseban filter za klima uređaj koji uklanja 99 posto štetnih čestica.
U srcu Lancia Ypsilon iz 2024. u električnom ruhu je motor postavljen sprijeda koji ima 154 konjske snage i 260 Nm okretnog momenta koji odgovara Peugeotu e-208, električnom modelu Jeep Avanger . Koristi identičnu bateriju od 51 kWh koja ima dovoljno snage za do 403 kilometra u WLTP kombiniranom ciklusu. Ova kombinacija električnog motora i baterije također se nalazi u drugom srodnom proizvodu Stellantis, Opel e-Corsa. Ok, možda je na struju, ali dobro da je tu. Lancia je opet s nama!