Nakon godina čekanja i glasina, Mazda konačno oživljava priču s rotacijskim motorom…
MX-30 R-EV s Wankelovim motorom kao ‘range extenderom’ dometa debitirat će na sajmu automobila u Bruxellesu 13. siječnja 2023.
Ipak, nemojte ovo zamijeniti s nekim oblikom reinkarnacije kultnog RX-7. U ovom slučaju, rotacijski motor radi konstantnom brzinom kako bi služio za povećanje dometa za ponovno punjenje baterije. Mazda pozicionira rješenje kao ono koje ima prednosti električnog pogona, ali s rasponom pogonskog postrojenja s izgaranjem.
Domet je slabost postojećeg MX-30 EV. Njegova baterija od 35,5 kWh nudi domet od 140 km u najboljem slučaju.
MX-30 koristi jedan električni motor koji proizvodi 144 KS i 271 Nm. Zapremina rotacijskog motora u MX-30 R-EV još nije dostupna. Također nije jasno hoće li Mazda povećati snagu električnog motora kako bi nadoknadila težinu dodatnog motora.
Mazda i Wankel motor blisko su povezani. Tvrtka je izvorno licencirala tehnologiju od NSU-a, a inženjeri u japanskoj tvrtki radili su na poboljšanju pogonskog sklopa. Cosmo je debitirao na sajmu automobila u Tokiju 1964. kao premijera Mazde s rotacijskim pogonom. Puna proizvodnja nije započela sve do 1967. Modeli poput RX-3 i RX-7 učinili su ovaj motor na neki način legendarnim, ali i dalje egzotičnim.