Škoda Fabia četvrte generacije napravljena je, poput modela Audi A1 i Volkswagen Polo, na koncernskoj platformi najnovije generacije MQB-A0 te je rastegnuta na 4108 mm (+111) i proširena na 1780 mm (+94)…
O bitnom povećanju komfora, koji će biti na razini modela Volkswagen Golf VI (2008. – 2012.) svjedoči povećanje međuosnog razmaka na 2564 mm (+94 mm), a prtljažnika na čak 380 litara (+50). Zadržan je i unaprijeđen stilski koncept dosadašnjih modela te nova Fabia izgleda poput uljepšane i kompaktnije verzije novog modela Škoda Scala.
O uspjehu svjedoči postizanje koeficijenta otpora zraka od 0,28, što je za hatchback B-segmenta – izvrsno. To će uz čvršću, elegantniju, a lakšu karoseriju (usprkos za klasu većih gabarita i bogatijoj opremi, masa je smanjena za 20 kg) biti poticaj za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva, koja će biti za 0,2 l/100 km u prosjeku niža nego kod dosadašnjeg modela.
Iskorak pokazuje i unutrašnjost, koja je komforom na razini kompaktnih modela prije desetak godina, a izvedbom, koja uključuje digitalni 10,25 inčni cockpit (opcija), povišenu kvalitetu materijala i izrade te središnji displej od 6,5, 8,0 i 9,2 inča, s najvišom razinom Infotainmenta, Škoda Connect, u B-segmentu. U ponudi motora su tri benzinske izvedbe:
1.0 MPI, 3 cilindra, atmosferski, 65 i 80 KS
1.0 TSI, 3 cilindra, turbo, 95 i 110 KS (snažnija s ručnim 6-stupanjskim ili automatskim DSG 7 mjenjačem)
1.5 TSI, 4 cilindra, turbo, 150 KS, automatski DSG 7 mjenjač
Već osnovna verzija 1.0 MPI sa 65 KS pruža sasvim pristojne, upotrebljive performanse – ubrzanje do stotke za 15,5 sekundi i najveću brzinu od 172 km/h, uz prosječnu potrošnju od 5,1 l/100 km.
A osnovni turbobenzinac 1.0 TSI s 95 KS pruža optimum uvjerljivih performansi, 10,6 s i 195 km/h te prosječne potrošnje od 5,1 l/100 km.
U pripremi je i Top Gun verzija Škoda Fabia RS s 220 KS, na temelju kojeg se očekuje WRC izvedba te karavan Škoda Fabia Combi rastegnut na 436 cm, koji će biti skuplji samo 700 eura u usporedbi s osnovnom hatchback verzijom.
I najvažnije, cijena će porasti tek neznatno te bi osnovni model, znatno veći, bogatije opremljen i snažniji, trebao biti dostupan od oko 14.500 eura. Osnovni model, s nešto manje opreme, na naše bi tržište trebao stići i za manje od 100.000 kn. Prvi se primjerci očekuju prije ljeta, a karavan Škoda Fabia Combi početkom 2022.