Volkswagen Passat 1.6 (2005.): je li 0,4 l ulja na 1000 km previše i isplati li se plin?

Potrošnja ulja, s obzirom na godine, sasvim je prihvatljiva. Dapače, pokazuje razmjerno dobro stanje motora, a zbog male godišnje kilometraže, ugradnja plinske instalacije se ne isplati…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Passat 1.6, 2005., 169.000 km. Motor je u dobrom stanju, osim što troši cca 4 dcl ulja na tisuću km. Je li preporučljiva ugradnju plinske instalacije?

ODGOVOR DOKTORA

Riječ je o modelu Volkswagen Passat B5.5, kvalitetnom i pouzdanom, a dobre reference ‘pojačava’ činjenica da je iz posljednje godine proizvodnje, kad su već 100% uklonjeni svi problemi.

Usto, atmosferski benzinac 1.6, s jednim bregastim vratilom (SOHC) i osam ventila jedan je od najpouzdanijih i najtrajnijih Volkswagenovih benzinskih motora, kojemu je jedina mana nešto veća potrošnja goriva.

Potrošnja ulja motora vašeg automobila, s obzirom na godine, sasvim je prihvatljiva. Dapače, pokazuje razmjerno dobro stanje motora. Inače, svaki motor mora trošiti nešto ulja, jer treći klipni prstenovi (strugači ulja) ne skidaju sve ulje sa stijenki cilindra, odnosno ostave tanki film, nužan za podmazivanje, koji u sljedećem radnom ciklusu izgori.

Kod starijih motora potrošnja ulja počinje blago rasti, ali još više gubljenje na brtvama kartera i poklopca ventila te osovinskoj brtvi (semeringu) radilice.

Dakle, ne trebate se ništa uzbuđivati, niti posebno raditi (osim standardnih servisa), samo redovito provjeravajte razinu ulja i dolijevajte ga po potrebi (kad se razina spusti ispod sredine, između ‘min’ i ‘max’ na mjernoj šipki, dolijte ga do ‘max’).

Time se ulje istodobno osvježava, što je dobro za motor, pa na tome gotovo ništa ne gubite. Koristite polusintetično ulje 10W 40, Budući da godišnje prosječno prolazite samo 11.000 km, sumnjamo da bi vam se isplatila ugradnja plinske instalacije.

Uložili biste velik novac, povećali troškove (davanja, dodatan servis na 10.000 km), smanjili pouzdanost auta i otežali sebi život (teže je nalaziti i ulijevati pumpe tekućeg naftnog plina, kojeg nema uvijek i svugdje, nego benzina).

Također, mnogi precjenjuju uštede, jer se potrošnja plina poveća oko 30 posto u usporedbi s benzinom – plinska se instalacija tvornički ugrađivala u Golf 1.6 (klasu manji, ali s istim motorom) te se deklarirana potrošnja povećala sa 7,1 na 9,2 litre na 100 km, dakle +29,6 posto.

Zbog toga, kod obračuna isplativosti, cijenu plina pomnožite sa 1,3 (bitno se smanjuje razlika u odnosu na benzin). Sve je to dakle puno troška, gnjavaže, rizika, mogućih nevolja (ostanak na cesti)…, za malu, ili nikakvu uštedu. Mnogi su na tome i izgubili. Plin se počinje isplaćivati, ako godišnje prelazite više od 20.000 km.


Komentari

loading...