ČEŠKI ADUT NIŽE KLASE

Škoda Fabia 4 (2021.): Više nego Volkswagen Polo, novi lider B-segmenta?

Volkswagen Golf 8 postaje hit, Škoda Octavia će biti ‘zakon’ među limuzinama, jer će novi Volkswagen Passat ipak biti preskup, Škoda Scala, kojoj su mnogi tepali ‘češki Golf’, postigla je ipak (puno) manje od očekivanja…

Foto: Auto.cz

Izostali bi tržišni uspjeh Scale mogla nadoknaditi Škoda Fabia četvrte generacije.
Prva ‘češka violina’ je, neupitno Škoda Octavija, a ‘broj dva’ tvrtke iz Mlade Boleslave, u 100-postotnom vlasništvu Volkswagena je Škoda Fabia.

Aktualni model treće generacije predstavljen je u listopadu 2014., jedan je od najzanimljivijih u nižoj klasi (B-segmentu). No pristigli su novi odlikaši niže klase (B-segmenta), novi Renault Clio, pete generacije, a pogotovo Peugeot 208 druge generacije, koji je nedavno osvojio titule Europskog automobila 2020. godine i Hrvatskog automobila 2020. godine, pa u prvom kvartalu šeste tržišne godine dolazi vrijeme za Fabiju 4. generacije.

Evo malo povijesti u nižoj europskoj klasi. Škoda Fabia 1. generacije pristigla je u rujnu 1999. Napravljena je na koncernskoj platformi A04 platformi, kao i ‘rođaci’ Volkswagen Polom i Seat Ibizom. Proizvodio se kao hatchback isključivo s pet vrata i karavan Combi.

A bazni benzinac 1.4 MPI snage 68 KS bio je posljednje unaprijeđeno ‘štancanje Škodinog OHV motora, koji je prethodno pokretao Feliciju i Favorit. Koristio je i Volkswagenove agregate, uključujući dizelaša 1.9 SDI i turbodizelaša 1.9 TDI.

Škoda Fabia 2 predstavljena je u ožujku 2007. na salonu u Ženevi, blago povećana, očvrsnuta i uzdignuta, na platformi PQ24. Iz nje je izveden zanimljivi MPV Roomster. Premda dizajnerski nije bila remek-djelo, bila je spretna i funkcionalna, a pouzdanost je bila viša nego u ‘bratskom’ Volkswagen Polu. Novost bili su 3-cilindarski benzinci 1.2 HTP i dizelaši 1.9 TDI PD, a od 2010. ugrađivan je 1.6 TDI CR.

Škoda Fabia treće generacije, još uvijek aktualna, otkrivena je na salonu Pariz 2014., u listopadu, a zanimljivo, sazdan je na platformi koja je izvedenica stare platforme PQ23 i nove modularne MQB. Povećanjem udjela visokočvrstih čelika (HTS) masa će se smanjiti za 55 kg, premda će nova Fabia biti prostranija, čvršća i elegantnija.

Pokretao se trocilindarskim benzincima 1.0 MPI sa 60 i 75 KS, četverocilindarskih 1.2 TSI s 90 i 110 KS, te trocilindarskim turbodizelaša 1.4 TDI s 90 i 110 KS.

Nakon novih generacija modela Volkswagen Polo, Seat Ibiza i Audi A1 dolazi vrijeme i za ‘četvrtog mušketira’ B-segmenta koncerna Volkswagen – Škoda Fabia. Model četvrte generacije očekuje se u ožujku 2021., na salonu u Ženevi.

Dizajnerskih iznenađenja neće biti i to će biti umanjenica novog hit-modela Scala. Radi se na koncernskoj platformi MBQ A0 te će, po već poznatoj strategiji povećati čvrstoću za 30 posto, uz 20 kg manju masu.

Rastegnuta na 404 cm (+5) i proširena na 176 cm (+2) te s prtljažnikom od 350 litara (+20) i češkim umijećem iskorištenja prostora bit će najprostraniji model B-segmenta. Pokretat će se 3-cilindarskim benzincem, 1.0 MPI sa 75 te 1.0 TSI s 90 i 110 KS te 4-cilindarskim 1.5 TSI sa 150 KS.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj