Suvremena briga o recikliranju i ekološkoj podobnosti sprovedena je u djelo još 50-ih u DDR-u, legendarnim modelom Trabant
Ekolozi, uživajte: san o automobilu čija bi karoserija u potpunosti bila napravljena od recikliranih materijala i na početku trećeg tisućljeća čini nam se pomalo nerealnom, ali zapravo, takav je automobil postojao još prije više od pola stoljeća.
AWZ P70 iz istočnonjemačkog Zwickaua, kao i njegov mnogo poznatiji nasljednik Trabant, bili su napravljeni od kombinacije otpadnog materijala lokalne kemijske industrije i ostataka pamuka iz sovjetskih tekstilnih postrojenja. Prvi je P70 ušao u proizvodnju još 1955., kao prvi svjetski automobil od recikliranog materijala.
Razlog tome, dakako, ipak nije bio ekološke prirode – bila je to kronična nestašica metala u DDR-u i nevoljkost trošenja skupih deviza na njegov uvoz. Usprkos tome, ni P70 ni kasniji Trabant u vremenu nastanka dizajnom i strukturalnom čvrstinom nisu zaostajali za onovremenim usporedivim zapadnim modelima.
Motorizacijom jesu: 2-taktni motori su 50-ih već gotovo svuda bili zamijenjeni 4-taktnima, a količina zagađenja emitiranog iz ispuha modela Trabanat toliko je veća u odnosu na onu suvremenih automobila da u potpunosti poništava sve eventualne ekološke prednosti uporabe recikliranog materijala u njegovoj izradi.