Berlina, oznaka za trovolumenske modele, odvojenih prostora za motor, putnike i prtljagu…
Automobile s klasičnom trovolumenskom karoserijom, najčešće nazivamo limuzinama, no koriste se i engleski izrazi sedan i saloon, kao i talijanski berlina. Trovolumenska forma znači da se karoserija sastoji od tri odvojena prostora – sprijeda za motor, u sredini za putnike i straga za prtljagu. U nekim slučajevima pozicije motora i prtljažnika su zamijenjene.
Koncept postaje popularan još između dva rata no klasičnu definiciju dobiva tek iznad 1945. širokom primjenom tzv. ‘pontonskih’ formi karoserije. Limuzine dostižu ‘zlatno doba’ početkom 70-ih, kad je više od 90 posto proizvedenih automobila bilo takvog oblika. Potom na tržište stiže sve više dvovolumenskih ‘hatchbackova’, u stilu modela Zastava 101 i Volkswagen Golf, od kraja 80-ih raste popularnost monovolumena, a od kraja 90-ih i SUV-modela.
Klasičnih limuzina sve je manje te im je danas udio na tržištu novih automobila niži od 20 posto. Vratimo li se talijanskom terminu ‘berlina’, on se ponekad koristi i kao sinonim za limuzine Alfa Romeo 1750/2000. Zanimljivo je spomenuti da su Talijani uspjeli napraviti automobilska imena i od drugih šturih naziva za ovakav oblik karoserije: četiri vrata (Maserati Quattroporte) i trovolumenski oblik (Lancia Trevi).