DOKTORE, POMOZITE

Audi A6 2.0 TDI: isplati li se kupnja modela iz 2009. s 294.000 km?

Audi A6 2.0 TDI je kvalitetan i izdržljiv, imao je problema s brizgaljkama i kuglastim zglobovima, a isplativost kupnje treba procijeniti nakon temeljitog pregleda

PITANJE ČITATELJA

Namjeravam kupiti Audi A6 2.0 TDI (170 KS), ručni 6-stupanjski mjenjač iz 2009. sa 294.000 km manualnim mjenjačem. Zanima me kakav je taj motor, ima li probleme s visokotlačnom pumpom, brizgalicama, preporučujete li neki drugi? I da li je bolje uzeti manualni ili automatski Multitronic?

ODGOVOR DOKTORA

Savjetujem vam kupnju modela Audi A6 2.0 TDI serije C6 (proizvodila se od 2004. do 2011., uz redizajn u ljeto 2008.), jer je to po svemu izvrstan auto. Modeli do 2008. imale su problema s brizgaljkama Siemens, ali to je potom riješeno, u sklopu redizajna 2008. (ugrađene su brizgaljke Bosch). Također, ta je serija riješila problem s kuglastim zglobovima prednjeg ovjesa, od kojeg su patile serije C4 (1994. do 1997.) i C5 (1997. – 2004.), kao i srodni Volkswagen Passat B5 i B5.5.

No, trebate računati da su 13-godišnji model može imati i više od 294.000 km, koliko je deklarirano. To ne možete znati, pa je prije kupnje nužan temeljit pregled, od karoserije, podvozja i unutrašnjosti, do motora i mjenjača (po mogućnosti sa stručnom osobom). Ako možete birati, najbolji je osnovni Audi A6 2.0 TDI sa 136 KS. To je više nego dovoljno, jer omogućava najveću brzinu od 208 km/h i ubrzanje do 100 km/h u 10,3 sekunde (kome treba više?!).

Audi A6 2.0 TDI sa 170 KS je isforsiraniji, pa je, logično kraćeg vijeka i manje pouzdanosti. Također više napreže spojku i cijeli prijenosni mehanizam. Zbog toga je kod kupnje rabljenog bolje kupiti osnovnu, manje opterećenu verziju. Svakako kupite model s ručnim mjenjačem, jer ako ode automatski Multitronic, trebate računati na trošak od 4000 eura. Najvažnije je pravilo da izaberete onaj konkretni primjerak koji je u najboljem stanju (ali s klasičnim mjenjačem).

Autor