Felix Heinrich Wankel (1902. – 1988.), rođen u njemačkom mjestašcu Lahr, na rubu Schwarzwalda, uz francusku granicu, izumio je rotacijski motor na fosilna goriva, nazvan po njemu, a svi ostali motori s unutrašnjim izgaranjem izmišljeni su u 19 stoljeću…
Wankel je još u dvadesetim godinama života zamislio i teorijski razradio konstrukciju motora u kojem se klip kreće kružno, a ne pravocrtno. Prvi patent za svoj je koncept zaslužio 1929. Wankel je dugo radio na praktičnom razvoju svoje ideje i doživio da NSU, tvrtka koja mu je u velikoj mjeri pomagala u usavršavanju koncepta, 1957. wankel motor pusti u probni rad, a 1963. ugradi u automobil NSU Wankel Spider.
Četiri godine kasnije revolucionarni NSU Ro 80 postaje europski automobil godine, a i u Japanu Mazda predstavlja prvi od niza modela pokretanih rotacijskim motorom. Niz tvrtki otkupio je prava na ovaj motor, nekoliko će njih predstaviti i prototipove, no samo se još Citroën, neuspješno, odvažio na serijsku produkciju.
Motor je dobio mnogo negativnog publiciteta zbog problema koje su imali rani primjerci modela NSU Ro 80, a naftna kriza dokinula mu je šanse, jer nikad nije dostigao štedljivost otto motora.
Mazda ipak nije odustala i kroz nekoliko je narednih desetljeća unaprijedila koncept rotacijskog motora, napravila ga pouzdanim, prodala jako velik broj sjajnih sportskih automobila pogonjenih njim, pa čak i osvojila utrku 24 sata Le Mansa 1991.
Nažalost, Felix Wankel to nije doživio, umro je 9. listopada 1988. Nakon što je 2012. ugašena proizvodnja modela Mazda RX8 vlada zatišje, no najavljen je novi wankel motor, kao dijelu nove koncepcije za povećanje dosega električnog pogona (REX – Range Extender) u novom modelu Mazda 2 (2023)..