NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom

NSU Wankel Spider, mali kabriolet-dvosjed, s jednokomorni wankel obujma 498 ccm i snage od 50 KS pri 5000/min imao je solidne performanse (14,5 s, 153 km/h), trošio je 9 do 13 litara, do 1967. proizvedeno je svega 2375 primjeraka…

Na salonu IAA’63 u Frankfurtu, 12. rujna 1963., predstavljen je NSU Wankel Spider, prvi automobil s wankelovim motorom. Simpatičan mali kabriolet dugačak 358, širok 152 i visok 123,5 cm u osnovi je kabrioletska izvedba modela NSU Sport Prinz, s tada trendovskim krilnim svjetlima, kojeg je dizajnirao Bertone.

Umjesto zrakom hlađenog 2-cilindraša obujma 583 ccm ugrađen je jednokomorni wankelovim motorom obujma 498 ccm i snage od 50 KS pri 5000/min, a deset primjeraka za sportske vozače razvijalo je 65 KS pri 7000/min.

Uz masu od 700 kg i ručni 4-stupanjski mjenjač bio je temperamentan – do stotke je ubrzavao za 14,5 sekundi i mogao potegnuti 153 km/h. Tada je to bilo izvrsno, ali…

Bio je nepouzdan, kvarljiv i rastrošan, trošio je od 9 do 13 litara benzina na 100 km i više od litre ulja na 1000 km. Zbog trošenja brtvi na trokutastim klipovima teško je prolazio više od 10.000 km bez ozbiljnije reparature.

Od 1964. do 1967. proizvedeno svega 2375 primjeraka. Govorilo se da su u Neckarsulmu naučili lekciju te da će do promocije svog novog ‘super auta’ NSU Ro 80 sve biti poboljšano.

Nažalost, priča s wankel motorom nije dobro završila…

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!

Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil

Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom

Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke

Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno

Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom

Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom


Komentari

loading...