Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Prvi klasični automobil s integralnim pogonom (4×4) konstruirao je 1903. belgijski inženjer Joseph Valentin Laviolette…

Bio je to nizozemski Spyker, koji je istodobno prvi uveo koncepciju rednog 6-cilindarskog motora, obujma 8686 ccm i snage 50 KS.

Kočenje su osiguravale dvije odvojene blokade na prijenosnom mehanizmu. Za planetarni uspjeh pogona 4×4 najviše je zaslužan legendarni ratni terenac Jeep Willys, kojeg su 1940. napravile tvrtke American Bantam Co. i Willys Overland Inc.

Civilna verzija stigla je 1947., a godinu dana kasnije i glavni konkurent Land Rover. Prvi luksuzni automobil s integralnim pogonom bio je engleski Jansen FF iz 1966., a 1970. predstavljen je japanski Subaru 1800.

Prvi veliki tržišni uspjeh automobila s pogonom 4×4 počinje 1980., kad je predstavljen Audi Quattro.

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!


Komentari

loading...