Nash Ambassador (1938.): prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Packard 180 Touring Sedan (1939.) prvi je klima uređaj ponudio kao opciju, Cadillac Eldorado Brougham (1957.) serijski , a Cadillac Sedan de Ville (1964.) prvi Climate Control…

Danas ne možemo i ne želimo ni zamisliti život bez klima uređaja u automobilu, samo najjeftiniji osnovni modeli nižih klasa i poneka opsesivno olakšana sportska jurilica dolaze bez njega.

No do 1990. su u Europi automobili s klimom bili iznimno rijetki, osim u visokoj klasi. Većina inovacija došle su iz SAD, gdje su još prije II. svjetskog rata počeli nuditi razne inačice rashlađivanja kabine automobila.

Nash Ambassador iz 1938. bio prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine, prirodno, jer je bio dio korporacije Nash-Kelvinator, poznate upravo po hladnjacima.

Riječ je o modelu druge generacije, klasičnom američkom sedanu dugom 5,3 metra, s rednim 8-cilindarskim motorom, s dvije svjećice po cilindru i ventilima iznad glave (OHV). Bio je poznat po pouzdanosti i izdržljivosti.

No, njegov sustav za hlađenje kabine Nash-Kelvinator, još nije bio pravi klimatizacijski uređaj.

Tako da se čast prvog automobila s klimatizacijskim uređajem pripisuje modelu Packard 180 Touring Sedan iz 1940. Do rata su prodali oko 1500 tako opremljenih automobila. Masovnija je ugradnja u SAD počela 1950-ih.

Sljedeća su desetljeća prošla u znaku postupnog razvoja, ponajprije u pogledu smanjenja mase jedinica potrebnih za kvalitetno rashlađivanje, te u sve široj dostupnosti.

Prvi automobil koji je klima uređaj nudio u opciji bio je Chrysler Imperial iz 1953., a prvi koji je  klima uređaj ugrađivao serijski bio je Cadillac Eldorado Brougham iz 1957.

U Europi je klima uređaj 1956. prvi ugradio Rolls-Royce. Sustav Climate Control, koji automatski podešava temperaturu i intenzitet ventilatora (automatski klima uređaj) bio je Cadillac Sedan de Ville iz 1964.

Vjerojatno će vas iznenaditi, prvi automobil s računalnom kontrolom klima uređaja bio je Volkswagen Passat iz 1988.

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

 

 

 

 

 

 


Komentari

loading...