Nije zabilježeno kakve su bile reakcije razvojnog tima kada je u francuskom mjestašcu Saclay prije 54 godine probno upaljen prvi motor francuske tvornice Matra namijenjen natjecanju u Formuli 1
Tvrtka širokog spektra interesa, Matra je 1960-ih počela proboj na automobilsko tržište, kao i u utrke. Sjajni rezultati u manjim kategorijama naveli su ih na odluku o ulasku i u najviši rang natjecanja. Ondje su se našli 1968., ali zanimljivo je da su osim vlastite momčadi bolide ustupili timu kojeg vodi Ken Tyrrell, koji je u njih ugradio Ford Cosworth DFV motor i bio uspješniji od tvorničke ekipe.
Koja se zauzvrat iduće godine povukla i konstruirala poseban bolid samo za Tyrrella, koji je pogonjen motorom Ford osvojio konstruktorsku i vozačku titulu, koju je osvojio Jackie Stewart. Nova je dominacija bila na vidiku, no Matra je na području cestovnih automobila počela surađivati s tvrtkom Simca, dok je Tyrrell bio usko vezan za Ford, pa se brak morao raspasti.
Matra se vratila u utrke s vlastitim motorom i još desetak godina što s vlastitom momčadi, što kao dobavljač motora, dosta uspješno nastupala u Formuli 1. No pravu su snagu njihovi bolidi s V12 motorom ostvarili u utrkama izdržljivosti, tri puta uzastopce pobijedivši na 24 sata Le Mansa, dvaput na Tour de Franceu i dvaput osvojivši Svjetsko prvenstvo konstruktora.
Matrin V12 ušao je u sve automobilističke legende ne samo zbog tih pobjeda, iako su i one nesumnjivo pridonijele, nego zbog svog zvuka. Postoje legende o trkaćim motorima Ferrari, o nevjerojatnom BRM V16, no pravi ljubitelji utrka gotovo unisono se slažu da nikada u povijesti niti jedan drugi motor nije tako lijepo i moćno zvučao kao Matra V12.
Na internetu možete naći čitave sajtove sa zvučnim zapisima tog fantastičnog motora. Što reći nego: isplati se potražiti ih i odvrnuti zvučnike na najjače.