Francuzi su izmislili autoutrke, kod njih je održana prva Velika nagrada u povijesti, no u Formuli 1 su dugo, sve dok nije došao Alain Prost, čekali na svjetskog prvaka…
No to ne znači da i ranije nije bilo odličnih francuskih vozača. Najuspješniji njihov trkač pedesetih, u prvom desetljeću Svjetskog prvenstva Formule 1, bio je Maurice Trintignant, rođen 30. listopada 1917. u južnofrancuskom gradiću Sainte-Cécile-les-Vignes. Trintignant je najbolje rezultate ostvario u svojim već zrelim godinama. Uvijek dobro raspoložen i uglađen, Trintignant je karijeru započeo još 1938, kupovinom bolida Bugatti, u kojem je nekoliko godina ranije poginuo njegov brat Louis.
Tijekom II. svjetskog rata taj je auto bio skriven u jednoj zabačenoj staji, a u praznom su rezervoaru mjesto za život našle generacije štakora. Na prvoj se poslijeratnoj utrci, 1945. u Parizu, Trintignant pojavio s ne baš najbolje očišćenim automobilom te mu je Jean-Pierre Wimille, najveća zvijezda četrdesetih, prišio nadimak ‘Le Petoulet’. U nedostatku pristojnijeg prijevoda: ‘Štakorov brabonjak’.
Taj će ga nadimak pratiti tijekom čitave karijere, kojoj je malo nedostajalo pa da i ne bude dugačka: nakon nesreće na utrci 1948. u Bremgartenu (kad su poginuli Achille Varzi i Christian Kautz) proveo je osam dana u komi, te je u jednom trenutku čak proglašen i klinički mrtvim. Ipak se oporavio i nastupao na utrkama još više od 16 godina, za niz momčadi. Najveći su mu uspjesi dvije pobjede u Monte Carlu, 1955. u bolidu Ferrari i 1958., vozeći Cooper (jedan je od rijetkih vozača koji su pobjeđivali i s motorom ispred i iza sebe!) te ona za Ferrari na 24 sata Le Mansa 1954, kad mu je vozač-partner bio Gonzalez.
U utrkama koje se nisu bodovale za svjetsko prvenstvo ostvario je još niz pobjeda, a nakon povlačenja s piste posvetio se porodičnoj tradiciji – vinogradarstvu. Vrhunsko crno vino koje je proizvodio zove se, razumljivo, Le Petoulet. Zanimljivo je napomenuti da je i njegov nećak Jean-Louis ušao u povijest automobilizma, glavnom ulogom trkača u kultnom filmu ‘Jedan čovjek i jedna žena’. Maurice Trintignant bio je jedan od najpopularnijih vozača među kolegama, često je posjećivao različite vrste utrka, a manirima pravog gentlemana do kraja nas je života podsjećao na jedno, ako ne bolje, a ono sigurno romantičnije razdoblje u povijesti auto utrka.
Maurice Trintignant, pobjednik Le Mansa i VN Monaca, umro je 13. veljače 2005.