Dok se vozi normalnim opterećenjem, na otvorenoj cesti, temperatura rashladne tekućine treba biti između 85 i 95°C, a kod većine novih motora regulira se na 90°C…
U ljetnim uvjetima temperature rastu do 100, a termoprekidač na 96°C uključuje ventilator. Gornja prihvatljiva temperatura je 106°C i ako je viša, radi se o kvaru i motor može zakuhati.
Uzrok može biti termoprekidač, termostat, pumpa rashladne tekućine, hladnjak i čep hladnjaka. Pregrijavanje motora je opasno, jer može doći do oštećenja brtve i glave motora te se skraćuje vijek vitalnih dijelova.
Budući da je rashladni sustav zatvoren i prešuriziran, te da je rashladna tekućina u osnovi alkohol (etilen-glikol), temperatura vrenja veća je od 100°C.
Pregrijavanje automobilskog motora vrlo je štetno jer se na visokim temperaturama smanjuju čvrstoća i tvrdoća materijala te otežava podmazivanje pa se motor ubrzano troši i može doći do zaribavanja.
Visoke su temperature posebno štetne za glavu motora te mogu izazvati ‘probijanje’ brtve i pucanje glave motora te miješanje rashladne tekućine i motornog ulja.
Rashladni sustav funkcionira tako što pumpa rashladnu tekućinu iz bloka, gdje preuzima toplinu motora, preko termostata usmjerava u hladnjak i potom iz hladnjaka usmjerava u motor.
Termostat otvara i zatvara prolaz zagrijane vode u hladnjak i tako regulira temperaturu motora. Premda treba prvo posumnjati na njega, problem može biti i u dotrajalom hladnjaku i pumpi rashladne tekućine.