Kia Sportage, Mazda CX-5 i Škoda Karoq u dizelskom klinču. Pobjednik? Zna se…

Novinari uglednog njemačkog mjesečnika i portala Autozeitung.de usporedili su tri odlikaša među kompaktnim SUV modelima, s dizelskim motorima, prednjim pogonom i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem: Kia Sportage 1.6 CRDi, Mazda CX-5 Skyactiv-D 150 i Škoda Karoq 2.0 TDI SCR…

Po njemačkim je kriterijima to kompaktna klasa (C-segment), a po našim je blizu srednjoj klasi (D-segment). Najduži i najveće mase, što ukazuje i na solidnost izrade, a posredno i sigurnost je Mazda CX-5 (4550 mm, 1641 kg), u sredini Kia Sportage (4485 mm, 1603 kg), a treći Škoda Karoq (4399 mm, 1508 kg).

Mazda CX-5 ima i najveći motor (2191 ccm), filigranske i već provjerene tehnologije Skyactiv-D, koji razvija i najveći okretni moment – 380 Nm i snagu od 150 KS. Jednaku snagu, ali iz 1968 ccm, razvija Škodin, odnosno Volkswagenov 2.0 TDI, ali već pri 3500/min, uz najveći okretni moment od 360 Nm. Kia Sportage malo zaostaje – iz 1598 cm razvija 136 KS i zadovoljava se s 320 Nm.

Zbog najpovoljnijeg omjera mase i snage (10 kg/KS) ima i najbolje performanse (9,0 s, 205 km/h), neznatno zaostaje Mazda CX-5 (9,4 s, 204 km/h), a malo više je iza Kia Sportage (10,2 s, 180 km/h). Posljedica je to najnepovoljnijeg omjera mase i snage (11,8 kg/KS). Najštedljivija, realno (izmjereno) je Mazda CX-5, koja je na testu trošila 5,9 l/100 km, zanimljivo, jednako kao što je deklarirano.

Škoda Karoq je na papiru najštedljivija, a u stvarnosti nije, jer je trošila 6,1 l/100 km, a Kia Sportage se ne može baš pohvaliti s realnom potrošnjom od 6,8 l/100 km. Sva tri koče jednako izvrsno, pri 100 km/h se zaustavljaju u malo više od 35 metara, za dlaku je najbolja Mazda CX-5.

Pobjednik? Više od tisuću riječi ‘govori’ tablica, po kategorijama: Karoserija, Vozni komfor, Motor/mjenjač, Vozna dinamika. Potom slijedi među-redoslijed, pa kategorija Troškovi/ekologija i konačni redoslijed. Zanimljivo, u svim kategorijama, osim Motor/mjenjač gdje pobjeđuje Mazda CX-5, najbolji je Škoda Karoq.

Konačni redoslijed je očekivan, ipak je ovo njemački test – Škoda Karoq je uvjerljivo prva – 3085, druga je Mazda CX-5 s 2990, a treći Kia Sportage 2940. Tako je ocijenio Autozeitung.de. Po ocjeni našeg portala, Autoportal.hr, pobjednik bi, bez dvojbe bila Mazda CX-5!

Ovo je zaključak kojeg potpisuje Martin Urbanke, Autozeitung.de:

Čak i ako se Škoda Karoq 2.0 TDI SCR oslobodi tehničke finoće, poput blagog hibrida ili tehnologije Skyactiv, sjaji dobrom svemirskom ekonomičnošću i snažnim pogonom bez obzira na kompaktne dimenzije.

Podvozje prilično dobro kombinira dinamiku i udobnost, ali moglo bi se podesiti još skladnije. Mazda CX-5 Skyactiv-D 150 FWD posebno je udobna i impresionira veličinom, ekonomičnošću i lijepim manirama.

Ali, japanski je model najskuplji . Nova Kia Sportage 1.6 CRDi EcoDynamics + 2WD ne radi ništa ekonomičnije od suparnika u usporednom testu, unatoč 48V tehnologiji. Njegova uredna izrada i sedmogodišnje jamstvo doprinose niskom gubitku vrijednosti.

Izvor: Autozeitung.de


Komentari

loading...