TEST RABLJENOG

Mercedes-Benz E-klase (W211), 2002. – 2009.: solidan i isplativ, ali više ipak nije uzor

Mercedes-Benz E-klase serije W211 (2002. – 2009.) još je uvijek ‘teška šminka’. Nasljednik Okana iz 1995. predstavljen je 2002. i došao u vrijeme kad legenda o kvaliteti cementirana modelom W115, odnosno Strich Acht (Mercedes/8), počinje kopnjeti…

O tom, Mercedes-Benz 200 D, pretku ovog modela, kojeg nazivaju i Majkom svih dizelaša, pisali smo u rubrici ‘Vremeplov’. Prethodna serija (W210) imala je problema s kabelima, blokadom motora i alternatorom. U mehanici slabosti su pokazali automatski mjenjač, kuglasti zglobovi upravljačkog mehanizma, nosač stabilizatora i stražnji ovjes.

Kod prvih serija dizelaša CDI (do 1999.) bilo je problema s ubrizgavanjem i brtvilom glave. Sve je uglavnom riješeno do dolaska nove serije (W211), koja dijeli brojne mehaničke komponente s Mercedes-Benz S-klase.

Nažalost, dolazak ovog modela poklopio se s nesretnim brakom tvrtki Daimler-Benz i Chrysler, kad je centrala iz Stuttgarta, umjesto u zidanje vlastite tehnologije i kvalitete, milijarde dolara i eura bacila u vjetar sanirajući Chrysler.

To se pokazalo rupom bez dna, a posljedice je pokazala kvaliteta ove serije. Problemi s hrđanjem modela do 2006. nagrizli su ugled najvažnijeg aduta iz Stuttgarta, ali to je i dalje jedan od najsolidnijih automobila na tržištu rabljenih.

Prema statistikama pouzdanosti njemačkog TÜV-a za 2015., među modelima starim 6-7 godina, koji su tržišno i najzanimljiviji, prvi je Porsche 911, druga Mazda 2, treći Volkswagen Golf Plus, četvrti Toyota Auris…, a Mercedes-Benz E-klase je 87. među 78 modela!

Audi A6 je 44., a BMW serije 77. Malo bolje kotira među 8-9 godišnjacima, ali također je iza izravnih konkurenata – na 61. mjestu, među 95 modela. Audi A6 je na 21., a BMW Serije 5 na 57. mjestu. Ipak, među najstarijom kategorijom, 10-11-godišnjaka Mercedes-Benz kvaliteta dolazi do izražaja – Mercedes-Benz E-klase je 34 među 78 kandidata, Audi A6 je 40., a BMW Serije 5 – 45.

Taj nimalo reprezentativan podatak s jedne strane pokazuje ono što je dobro poznato – nije to onaj ‘stari dobri’ Mercedes-Benz. S druge je dijelom posljedica bitno povećanog broja elektroničkih sklopova i dijelova podložnih kvaru.

Prvi Mercedes-Benz visoke srednje klase bio je W120/121 iz 1953., oznake 180/190. Bio je to prvi europski auto s ‘pontonskom’ karoserijom (samonosećom i trovolumenskom) i prvi ispitan u ‘crash-testovima’. Početkom 1961. predstavljen je slavni ‘repaš’ W110, koji je nosio oznake 190, 200, 220 i 230.

Sredinom 1967. na tržištu se pojavila uspješna uglata serija W115, a 1976. serija W123. Nominalno prvi Mercedes-Benz E-klase bio je W124 iz 1984., za mnoge najbolja E-klasa (ima ih još na našim cestama).

Popularni Okan (W210) s četiri udvojena fara predstavljen je 1995. Zanimljivo je da mnogi vlasnici modela Mercedes-Benz slabije održavaju vozila nego oni koji posjeduju automobile marke Ford, Opel, Škoda…

To je i najveći potencijalni problem ovoga auta, koji se srećom može detektirati i spriječiti temeljitim pregledom. Kod modela prve serije u pitanje mogu doći brizgaljke i turbopunjač.

Kod novijih modela problemi sa Siemensovim brizgaljkama već su riješeni pa treba provjeriti jedino kompresiju (stupanj istrošenja).Probleme s upravljačkom elektronikom može izazvati pretjerano istrošenje guma, jer se povećava sklonost proklizavanja. Štednja na motornom ulju može izazvati probleme s faznim lancem.

Bazni dizelaš s 2148 ccm i 136 KS pouzdaniji je od nasljednika OM 651, stoga najpoželjniji. Činjenica da na istoj osnovnoj platformi leži pogonska mehanika u rasponu snage od 122 KS (prvi 200 CDI) do 476 KS (E55) pokazuje da su ovjes i kočnice dobro dimenzionirani.

Rijetki su problemi s kuglastim zglobovima, selenima i amortizerima, čak i kod vožnje po lošim prometnicama, ali zbog velike mase i teškog nosa prednji diskovi izdrže do 100.000 km. Sportske dorade nisu preporuka za kupnju. Ispušni lonac treba izdržati najmanje 150.000 km i u tom intervalu ne bi smjelo biti nikakvih problema ni sa stražnjim ovjesom.

Izuzetak su selen blokovi. ABS, ASR, ESP i ostali elektronički sustavi rade bez greške i kod starijih modela, kočni su diskovi otporni na trošenje, ali treba ih pregledati, jer su česti slučajevi zapuštenosti s velikim istrošenjem.

Premda je poput nasljednika OM 651 u početku imao problema sa Siemensovim brizgaljkama, dizelaš s 2148 ccm pokazao se pouzdanim i izdržljivim te je preporučljiviji od 5-cilindarske izvedbe s 2685 ccm i 177 KS (270 CDI). Uz normalno održavanje nema problema s faznim lancem, što je bio neugodan početni problem kod novog OM 651.

Ručni šaltung je OK, a kod automatskog su preporučljive serije od 2003. Benzinac 1.8 s kompresorom i 156 KS pokazao se iznenađujuće dugovječnim, ali je na tržištu rijedak i postiže znatno nižu cijenu od 200 CDI. Dakle, ako je normalno vožen i dobro održavan, kupnja je isplativa.

Cijene su na našem tržištu rabljenih povoljne. Dobar se primjerak može dobiti već za 50.000 kn.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin