Mercedes-Benz GLC predstavnici unutar zvjezdane obitelj pravi su pogodak marke. Druga generacija SUV modela ponovno se nameće kao jedna od glavnih prodajnih priča. Isprobali smo atraktivni GLC Coupe u dizelskoj plug-in hibrid verziji.
Mercedes-Benz u svijetu ostvaruje vrhunske prodajne rezultate. Ono najbolje za marku iz Stuttgarta je što cijela linija proizvoda ostvaruje veliki interes kod kupaca, a jedan SUV model posebno. Da, svi mislimo isto, to je – GLC.
Novi Mercedes-Benz GLC već smo testirali, u standardnoj dizelskoj varijanti (GLC 220 d 4Matic), a sad idemo još jedna korak dalje u atraktivnosti uz novi GLC Coupe.
Isprobali smo Mercedes-Benz GLC 300 d e 4Matic Coupe, model iznimno atraktivne siluete koji se pokazao totalno pogođenim. Službeni i puni naziv modela zapravo sve otkriva odmah. U ovom slučaju, naš GLC 300 d e sugerira kako se radi o plug-in hibridu s dizelskim potpisom. A tu je i već upečatljiva 4Matic oznaka.
Ako ćemo se baviti prognozama, a to uvijek radimo kad imamo dobar predosjećaj, onda Mercedes-Benz ima razloga za optimizam. Nijemci su nesporno pogodili sa svime što je do sad nosilo GLC oznake. Nastavak odlične priče donosi upečatljiv nastup i taman pogođene proporcije. Opet smo uživali u čarima DIGITAL LIGHT svjetlima u LED Matrix izvedbi vrijednima u doplati 1.373 eura (standardno su dostupna LED High Performance svjetla). Dojmljivo je kakav efekt stvaraju u noćnim uvjetima, kao i njihove mogućnosti u vidu animacija prilikom otključavanja vozila.
U odnosu na standardni GLC, Coupe verzija je dulja 53 mm. Očekivano, međuosovinski razmak je isti (2.888 mm), pa je i razina komocije gotovo identična. Ovo nam je drago vidjeti i znati da putnici iza ne pate zbog estetike i atraktivne linije. No, neke se stvari ipak ne mogu izbjeći. Prtljažni prostor je ono što na prvu uopće nije tema za razgovor, jer izgleda pristojno. No, dobar dojam je samo dok se ne usporedi klasična izvedba bez baterija kao dodatak. Tako primjerice GLC 220 d Coupe ima 545 litara, a primjerak kao naš testni ‘tek’ 390 litara. To je taj križ koji dobar dio PHEV modela nosi sa sobom, a to se onda i na vagi vidi. Naš GLC 300 d e Coupe na vagi je pokazivao 2.385 kg, a kad već uspoređujemo sve sa standardnim dizelom reći ćemo kako je on na 2.020 kg!
Na naše iznenađenje, jer se ovaj automobil vozi prije svega s velikom dozom ugode, GLC 300 d e ostavlja dojam masivnosti, ali ne baš u tolikoj mjeri. Zato i jesmo ostali pomalo zatečeni brojkom. Ali to su te današnje ‘čari’ nove mobilnosti. Frajerski dojam nakon vage ostavlja i s AMG paketom, koji efektno zaokružuju 20 colni kotači (255/45 naprijed i 285/40 straga). Cijeli taj vizualni dekor prema konfiguratoru vrijedi 5.223 eura. Je li vrijedi toliko? Reći ćemo samo kako vjerujemo da će većina isporučenih modela biti s tom stavkom.
Posebna priča uvijek je i zakretanje stražnji kotača za 4,5°. Opcijsko dostupno to GLC čini još lakšim za korištenje, pogotovo pri manevriranju prilikom parkinga. Udobnost ili druga pomisao na nju očituje se kroz AIRMATIC zračni ovjes. Kao i mnogi drugi modeli sa zvijezdom i ovaj model kao da lebdi prometnicama…
Isto tako, drugi put kad vidite nekoga u GLC Coupe modelu s otvorenim panoramskim krovom, znajte da je taj ‘sport’ također plaćen. Za postati idealan kandidat prvog u svadbenoj povorci treba doplatiti 1.444 eura.
Osim što na prvi pogled ovaj model izgleda izuzetno atraktivno, novi GLC Coupe je u pogledu interijera također priča za sebe. Koktel Mercedes-Benz kvalitete i tehnologije odlično se nadopunjuje. MBUX (Mercedes-Benz User Experience) krasi hardver i softver najnovije generacije infotainment, a to znači još veću jednostavnost korištenja. Sjajne slike za vozača i središnji zaslon olakšavaju upravljanje vozilom i funkcijama udobnosti. Dva LCD zaslona prikazuju jasne i strukturirane informacije. Navigacija preko cijelog zaslona daje vozaču najbolje moguće navođenje rutom. Doživljaj i kvaliteta slike koja se projicira kroz kamere također je na najvišoj razini. To je Mercedes-Benz. S druge strane, oni skloni tradiciji sigurno će reći kako ih sve to ne veseli, međutim kada se jednom proba i doživi – priča se mijenja. Ovo je automobil s kojim se morate upoznati, zato će vas na prvu ‘šokirati’ brojne obavijesti i upozorenja koja se ukazuju kroz lagane zvučne signale. Dok sve u postavkama ne posložite po svom guštu…
Vozačka perspektiva je na razini. Sigurno ćete u par pokreta električno podešenog sjedala pronaći svoju idealnu poziciju. Vidljivost je solidna, ali za to već brinu kamere i senzori. Jedino bi voljeli da Mercedes-Benz nešto više energije usmjeri na sjedala. Vizualno su efektna, ali nekako mislimo da neće svima biti najudobnija.
Motorizacija, ima li smisla ova dizelsko-električna suradnja? Više naginjemo prema potvrdnom odgovoru. Ponovit ćemo samo kako svi GLC Coupé danas dolaze opremljeni tehnologijom električnog pogona, osim plug-in hibrida, tu su i varijante (GLC 200, GLC 220d, GLC 300d…) s blagim hibridom s 48-voltnom tehnologijom i integriranim starter-generatorom za dodatno pojačanje i rekuperaciju energije.Testni GLC 300 d e iza ovih oznaka zapravo krije 2.0 litreni dizelski sklop od 197 KS i elektromotor snage 136 KS. U sinergiji to znači čak 333 KS. Performanse su na razini (6,4 s do 100 km/h, 219 km/h najveći), ali isto tako ‘baterije’ tu kvare još bolje krajnje brojke. U pogledu potrošnje, ovdje bi mogli navesti puno različitih brojki. Na sreću, sve su u razumnim okvirima ali…
Potrošnja plug-in hibridnog GLC Coupe modela u električnom programu vožnje je najbolja stvar. Uz stalno dostupni punjač kod kuće, u garaži, te ažurno punjenje na kraju dana, vi svaki dan možete osigurati električnih i realnih 105 do 120 km dosega. Sjajan je to osjećaj, a pri tome se na autoputu možete voziti do 140 km/h na struju. S druge strane, ako vas punjači zaobilaze kroz dnevna korištenja, računajte na brojku do 8 litara dizela u prosjeku. U našem slučaju je tako bilo i to gotovo sve u gradu. Ugodan ugođaj na struju ne kvari ni malo paljenje dizela. Njemački inženjering i taj dio je maksimalno izolirao te je ugoda zajamčena…
Naš testni primjerka stigao je s AC priključkom za punjenje (na punjaču od 2,5-3 sata). Sporija je to opcija, a dostupna je i brža kombinirana varijanta za punjenje kroz CCS priključak.
Novi GLC Coupé ima ponešto i terenski ambicija. Gledajući estetiku, možda bi to preskočili. Pogotovo uz takvu dimenziju kotača, ali uz Off-road prikaz na MBUX zaslonu ipak se lako prođu neki manje blatnjavi izazovi. No, nakon toga je najbolje voziti prema najbližoj autopraonici. Ovaj odlikaš jednostavno zaslužuje blistati, a odlikaši i vrijede.
POGON
Motor: turbodizelski, R4, 16V, lanac, blok i glava od aluminija, klipovi od čelika, sprijeda uzdužno (OM 654 M), Euro 6d-ISC-FCM
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1.993 ccm
Snaga dizelskog motora: 145 kW/197 KS pri 3.600 o/min
Elektromotor: 136 KS / 200 Nm
Ukupna snaga: 333 KS
Moment dizelskog motora: 440 Nm pri 1.800-2.800/min
Ukupan moment: 750 Nm
Baterija: 31.2 kWh (Litij-ionska)
Mjenjač: automatski, 9 st. (9G-Tronic)
Pogon: 4×4 (na sve kotače)
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala
Dimenzije (D/Š/V): 4.769 x 1.920 x 1.606 mm
Međuosni razmak: 2.888 mm
Krug okretanja: 10,9 m
Masa/nosivost: 2.385 / 490 kg
Prtljažnik: 390 – 1.335 l
Spremnik: 62 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: Airmatic zračni ovjes
Kočnice: ventilirani diskovi (sprijeda i straga)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/45 R20 (prednje) – 285/40 R20 (stražnje)
PERFORMANSE
Najveća brzina: 219 km/h
Najveća brzina (EV): 140 km/h
0-100 km/h: 6,4 s
Potrošnja el. energije: 19.6 kWh/100 km
Električni doseg: 113-130 km
Na testu: 7,5 l/100 km (uz 1 punjenje u 5 dana)
CO2: 10-13 g/km
CIJENE
Testni model: 111.430 € (839.569 kn)
Osnovni benzinac: od 73.475 eura (GLC 200 4MATIC Coupe)
Osnovni dizelaš: od 76.057 eura (GLC 220 d 4MATIC Coupe)