TESTIRALI SMO

Mercedes EQE SUV 350 4Matic, težak, drugačiji i jako dojmljiv

Foto: Hrvoje Grguljaš

U velikom testu otkrivamo zašto je ovaj Mercedes-Benz budućnost marke. Električno ugodan, a opet iznimno profinjen. Je li stvarno EQE SUV tako dobar i opravdava li visoku cijenu, provjerite u nastavku…

Poticaji stižu, ali ne i za ovakve eksponate. Kao što već znate, sufinanciranje ide za vozila do vrijednosti od 50.000 eura! Električni Mercedes EQE SUV priča je za odabrane i odvažne ljude. U ovoj neiscrpnoj temi koliko smisla imaju električni modeli, Mercedes-Benz ide u korak s trendom i ono najvažnije – opet pomiče granice u profinjenosti i tehnologijama.

EQE 350 4Matic SUV odlično izgleda u Selenite siva metalik boji (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Nakon testirane limuzinske izvedbe EQE, isprobali smo EQE SUV u Selenite siva metalik boji. Pomalo gorostasnog izgleda dugačak je 4.860 mm, širok 1940 mm i visok 1680 mm. Testna izvedba stigla je u početnoj verziji 350 4Matic od 292 KS. Za akumulaciju energije brine litij-ionska baterija kapaciteta 90,6 kWh.

Vizualno novi EQE SUV prati smjernice EQ obitelji. Pomalo napuhani dizajn, posebno dobro izgleda u AMG Line paketu (doplata 3.455 eura), ali i uz ogromne 22″ colne kotače (1.601 euro). Omiljen detalj u izgledu kod mnogih kupaca ovakvog tipa vozila je i panorama, a ona je u ovom slučaju također krasila testni primjerak (1.545 eura).

Atraktivan dekor nastavlja se i u unutrašnjosti vozila, u kojem je dostupan AMG Line interijer. U dugom popisu opreme, MBUX Hyperscreen opcija ovaj primjerak nije krasila.  Iskreno, nije nam nedostajala i zapravo to je dodatak koji će mnogi izabrati samo zbog dojmljivog izgleda i fasciniranja putnika…

Središnja konzola u crnom visokom sjaju, odlično izgleda, ali s godinama će biti zanimljivo vidjeti kako se odupire ključevima i našoj nespretnosti (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Ergonomija? Još nedavno smo vozili novu E-klasu i baš tamo nam neke stvari nisu bile po volji, a usporedbu smo baš radili s EQE modelom. Ovaj tip integracije MBUX sustava nam je puno draži i jednostavne stavke poput stišavanja i pojačavanja tona su puno prikladnije pozicionirana. S druge strane, voljeli bi da Mercedes-Benz malo poradi na čvrstoći, materijali izgledaju profinjeno ali tu i tamo znamo čuti neki čudnovati zvuk i cvrčak.

Prostranost je u ovom modelu kakvu i očekujete kad ga vidite. Za pet putnika, milina! Prednji red, vozač i suvozač imaju dovoljnu komociju, čak i pored pomalo ogromne središnje konzole. Drugi red ista priča, kad je međuosovinski razmak preko 3 metra duljine, znajte da ovdje ne treba trošiti riječi o nekom dokazivanju kvadrature. S druge strane, prtljažnik je solidnih 520 litara. Dovoljno, ali kablovi zato moraju biti uvijek lijepo smotani…

Za putovanje dovoljno, 520 litara prima EQE SUV (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Vozački gledano, EQE SUV je model koji zapravo dobro vozi i prolazi sve izazove. Najveći uteg je njegova masa od preko 2.5 tone, ali opet uz težište koje donose te velike baterije, ovaj Mercedes se jako dobro vozi. Istina, uvijek bi vam rekli da idete na col-dva manje kotače. Više zbog nekih racionalnih razloga, jer izazovi gradske vožnje (rubnjaci i sl.) ne praštaju nespretnu reakciju… S druge strane, udobnost je na najvišoj mogućoj razini. EQE 350 SUV vozi u pratnji Airmatic ovjesa i to je čista uživancija, vrijedna 1.779 eura. Reguliranje visine vozila i prelasci preko neravnih kolnika stvarno su nešto što dokazuje zašto je ovaj automobil jednostavno – premium. Kada tu dodamo i aktivnu stražnju osovinu i njeno zakretanje, mrak!

Svi oni koji odaberu ovaj model, moraju znati da je ovo iako je početni u cjeniku, poprilično dojmljiv u performansama. Snaga od 292 KS zvuči dobro, ali okretni moment od 765 Nm je ono što ostavlja bez teksta.

Detalji i završna obrada su uvijek nešto što Mercedes-Benz odradi za ’10’ (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Električno doba donosi puno toga zanimljivog. Novi EQE SUV kombinira performanse i snagu s potpuno električnim pogonom. Tu je i nekoliko varijanti povrata energije putem rekuperacije, kao i konzistentnost snage i upravljanje energijom. ECO Assistant određuje najučinkovitiji stil vožnje, podržan sofisticiranim toplinskim konceptom. Standardna dizalica topline koristi otpadnu toplinu iz električnog pogona i visokonaponske baterije za zagrijavanje unutrašnjosti. Sve to znači oko 400 km dosega tijekom zimskog perioda. U ljetnim, ta brojka sigurno ide nešto više. Osim toga Nijemci su deklarirali vozilo preko 550 km…

No, za manje brige na putu, Mercedes-Benz također nudi Active Range asistenciju. Kako to funkcionira? Tijekom putovanja, Active Range Assistant kontinuirano provjerava hoćete li stići do unesenog odredišta s trenutačnom razinom napunjenosti baterije. Sustav vas podržava ako je napunjenost preniska i ne može pronaći alternativnu rutu. U načinima vožnje Comfort i Sport, Active Range Assistant od vas traži da prijeđete na učinkovitiji način vožnje. Nakon toga dobivate preporučenu maksimalnu brzinu kojom još uvijek možete stići do odredišta.

Punjači uz trgovačke centre danas su jedino dostupni za tek kratku dopunu (Foto: Nikola Jurković)

Sigurno dobra odluka prilikom kupnje ovog modela je Mercedes-Benz Wallbox, sustav inteligentne stanice za punjenje u našim domovima. Sa snažnim sustavom punjenja izmjeničnom strujom možete puniti svoj EQE SUV snagom do 22 kW (3 faze) i stoga mnogo puta brže nego preko kućne utičnice.  Na brzim gradskim punjačima, naš boravak je bio do 1:30 h, za punjenje do 100%. To je priča koja je već dobro znana, ali uz organizaciju i neki drugačiji životni stil, ovo može proći.

Jesmo li uživali u Mercedes-Benz modelu drugačijeg kova? Definitivno jesmo. No, ova priča će još neko vrijeme biti po strani, ako se nas pita, a do tad će kupci i dalje birati – novi GLC, novu E-klasu i ostalo probrano, odlično društvo u benzinskoj, dizelskoj ili sve učestalijoj ‘de‘ varijanti.

Mercedes-EQ EQE SUV 350 4Matic

POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 292 KS
Moment: 765 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Kapacitet baterije: 90,56 kWh (Litij-ionska)
Iskoristivost baterije (neto): 89 kWh
Najveća AC snaga punjenja: 11 kW
Najveća DC snaga punjenja: 150 kW
Doseg: 390-400 kilometara (realni)
Pogon: na sve kotače
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.863 / 1.940 / 1.685 mm
Međuosni razmak: 3.030 mm
Cd: 0,25
Krug okretanja: 12,3 m
Masa: 2580 kg
Prtljažnik: 520 – 1675 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisni ovjes / stabilizatori, dvostruka poprečna ramena
Kočnice: samov. diskovi/ diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: naprijed 265/35 R22, straga 285/35 R22

PERFORMANSE
Brzina: 210 km/h
0-100 km/h: 6,6 s
Potrošnja na testu: 21.7 kWh/100 km
CO2: 0 g/km

CIJENA
Osnovni model: 97.570 eura
Testni model: 126.212 eura

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo