Seat Ibiza 3. generacije, Volkswagen Polo i Škoda Fabia na španjolski način i to je pokazatelj da se radi o solidnom automobilu niže klase, Volkswagenovskih korijena, ali za nijansu lošija i manje solidna od njemačkog i češkog ‘rođaka’…
Razlog je u lokalnim dobavljačima, koji bitno utječu na kvalitetu automobila, a bilo je i određenih odstupanja u kvaliteti motora i mjenjača, koji se, za različite marke rade u matičnom koncernu u Wolfsburgu. To se najviše vidi po kvaliteti plastike i obloga u unutrašnjosti, koja je kod Ibize za klasu lošije (jeftinije) napravljeni nego u Polu, a i u Fabiji.
Ipak, po solidnosti limarije i ostale izvedbe vidi se pripadnost porodici Volkswagen, koja jamči određenu kvalitetu. Testni je primjerak iz treće generacije, koja se proizvodila od 2002. do 2008. Konkretni model je, dakle iz prve serije druge generacije, što, tradicionalno, nije dobra preporuka za kupnju, zbog dječjih bolesti.
A, kako god okrenuli, Seat Ibiza je, negdje, u sredini klase, kad je u pitanju pouzdanost To će vam potvrditi iskusniji mehaničari, a to misli i većina vlasnika. Srodstvo s Volkswagen Polom i Škodom Fabijom olakšava održavanje, a osnovni dizelaš obujma 1896 ccm sa samo 64 KS vrlo je izdržljiv. Seat Ibiza je, kao i Škoda Fabia, naslijedila sve bitne vrline modela Volkswagen Polo, nažalost i mane.
To se prvenstveno odnosi na prednji ovjes, odnosno gumene oslonce (posebno stražnje) prednjih trokutastih ramena, električne podizače prednjih stakala i funkcioniranje ručne kočnice. Bilo je i problema sa selen blokovima stražnje osovine, orošavanjem prednjih farova i upravljačkom elektronikom. Zbog tvrde i naizgled jeftine plastike može se očekivati i vibriranje prednje armature, posebno u dizelskoj verziji.
Kod prvih serija dizelske Ibize bilo problema, doduše rijetkih s mjenjačima i spojkom, a i s nosačima motora U ostalome, Ibiza se pokazala vrlo solidnom te je opravdala pripadnost Volkswagenovom koncernu. Najveća je vrlina solidna limarija, otporna na prohrđavanje. TKod Ibize, u pravilu nema problema s upravljačem i servouređajem (od čega, primjerice, pati Opel Corsa), a i ostali mehanički problemi su rijetki.
Prema statistikama kvarova, koju vodi njemački ADAC i agencija Dekra, Ibiza je svojedobno bila u sredini, a dizelski modeli 1.9 SDI su s najmanje problema. Ovo su problemi riješeni kroz standardne servisne akcije:
PROBLEM
Buka iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.
UZROK
Slabi prednji amortizeri zbog gubitka ulja.
POPRAVAK
Zamijeniti prednje amortizere modificiranom verzijom.
PROBLEM
Lupkanje iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.
UZROK
Odvojen ili slomljen stražnji ležaj donjeg ramena ovjesa.
POPRAVAK
Stavite novi stražnji ležaj donjeg ramena ovjesa.
PROBLEM
Vibracije iz prostora ručice mjenjača kada motor radi na praznom hodu.
UZROK
Neadekvatan dizajn protuutega ručice mjenjača.
POPRAVAK
Skinuti protuuteg ručice mjenjača. Modificirati protuuteg ručice mjenjača tako da ga se skrati (odreže) za 60 odnosno 65 mm. Ponovno postaviti protuuteg ručice mjenjača.
PROBLEM
Ne radi centralno svjetlo kočnica. Greška sustava za pranje/brisanje stražnjeg stakla.
UZROK
Električne instalacije oštećene pored šarki zadnjih vratiju/prtljažnika.
POPRAVAK
Popraviti električnu instalaciju.
PROBLEM
Motor teško pali i slabo vuče, svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Greška zatezača razvodnog lanca.
POPRAVAK
Ugraditi modificirani zatezač i vodilicu razvodnog lanca.
PROBLEM
Ne radi centralno svjetlo kočnica. Greška sustava za pranje/brisanje stražnjeg stakla.
UZROK
Električne instalacije oštećene pored šarki zadnjih vratiju/prtljažnika.
POPRAVAK
Popraviti električnu instalaciju.
PROBLEM
Vibracije motora, oklijevanje i zatajenje paljenja pod lakim opterećenjem motora, svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Neispravna bobina (bobine).
POPRAVAK
Obaviti dijagnostičku provjeru na bobinama, te ih po potrebi popraviti ili doraditi.
PROBLEM
Teško ubacivanje i izbacivanje iz 5. stupnja, mjenjač iskače iz 5. stupnja. Jaka buka iz mjenjača prilikom izmjena stupnjeva.
UZROK
Neispravno podešene vilice sinkrona 5. stupnja.
POPRAVAK
Pregledajte ima li mjenjač unutarnja oštećenja. Zamijenite/popravite dijelove prema potrebi. Provjerite je li ispravno podešena selektorska vilica sinkrona 5. stupnja.
PROBLEM
Zveckanje iz motora pri praznom hodu i u vožnji u 3. I 4. stupnju pri 1000-1400/min.
UZROK
Neodgovarajuća izvedba remenice radilice.
POPRAVAK
Provjeriti broj remenice radilice. Ako je broj 045 105 243 c, remenica se treba zamijeniti.
PROBLEM
Slabe performanse ili greška sustava klima-uređaja.
UZROK
Olabavljena spojka kompresora klima-uređaja oštećuje žljebove pogonskog vratila kompresora.
POPRAVAK
Stavite novi kompresor klima-uređaja.
PROBLEM
Lupkanje iz motora pri praznom hodu, gubitak snage, crni dim iz ispuha.
UZROK
Prekomjerna istrošenost vrhova brijega bregastog vratila i klackalice ventila, oštećenje za brizgaljki za gorivo.
POPRAVAK
Provjeriti ima li oštećenja na klackalicama ventila i bregastom vratilu te ih zamijenite ako je potrebno. Provjerite ima li oštećenja na brizgaljki goriva i vijku za podešavanje brizgaljke te ih po potrebi zamijeniti.
U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.