Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI DSG Xcellence, uz dizelski dragulj odlična obiteljska alternativa za modele iz VW Grupe

Četvrta generacija španjolskog aduta u Golf klasi skoro je godinu dana na tržištu, a sad nam se predstavlja u karavanskoj Sportstourer izvedbi. Model koji je nezasluženo u sjeni polubraće iz koncerna, predstavio nam se s punokrvnih 150 KS. Potrošnja, vozačke kvalitete, nove tehnologije, puno je aduta na strani Leona…

Seat, marka koja uz sve svoje atraktivne modele i dalje tabori u sjeni razvikanijih proizvođača u Grupi. Kroz test smo puno puta vrtjeli film, zašto je to tako!? Atraktivan je, odvažniji od Volkswagena i Škode, ali opet taj faktor nije dovoljna spona koja ljude privlači i zove na španjolski melos.

Karavani su kroz generacije postali pravi ljepotani, ovo je samo dokaz… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Već smo pisali u prvom testu, kompaktnog Leona, koliko je Seat napredovao i ujedno postao inovativan čak i za pojmove unutar koncerna. Digitalno doba zavladalo je i na Pirenejskom poluotoku. Seat je mladenačka marka, takav je i pristup u tom pogledu. No, čak i oni stariji, koji su vozili jednu od prethodne tri generacije neće imati previše problema na privikavanje…

Sportstourer Leon zapravo je 28 cm dulji od standardne, kompaktne inačice. Možemo s pravom reći kako je pravi pandan i najpopularnijem izboru u tom segmentu, naravno, mislimo na Škodu Octaviju Combi. Prostora na stražnjoj klupi ima i više nego dovoljno, prtljažnik od 620 litara gura Leon (380 l kompaktna izvedba) u izbor modela koji bi lako mogli biti flotni izbor pojedinih poduzeća. I dok je prethodna generacija bilježila veliki uspjeh (milijunti proizvedeni model), nastavak sjajnog niza možemo očekivati i s ovom generacijom.

Dizajn karavanskog modela ne razlikuje se pretjerano od kompaktne izvedbe. Dakle, ponovno se ističe dinamična linija, na kojoj dominira LED osvjetljenje. Posebno ono na stražnjem dijelu vozila. Upravo to bi mnoge moglo osvojiti…

Atraktivna svjetla krase Leon i zasigurno postaju trademark modela… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Bijela Candy boja u opciji vrijedi 2.476 kuna, a u kombinaciji s 18″ lakometalnim naplatcima “Performance” (5.447 kn), dojam je potpun. Ipak, za mirniji svakodnevni život i borbe s gradskim zaprekama, odabrali bi col manje, a jednako atraktivne naplatke.

I dok smo se prošli put družili s FR paketom, sad smo imali upoznati Xcellence opremu. Prvi dojam je odlično djelovao, ali smo provjerili i listu, kako ne bi nešto izostavili. U seriji tako Leon Xcellence donosi, navest ćemo zanimljivije primjere – bočne zračne jastuke za vozača i suvozača, zračne zavjese i središnji zračni jastuk, detekciju umora vozača, dinamičnu kontrolu dometa prednjih svjetala, Front Assist, LED prednja svjetla za maglu s funkcijom zakretanja, sustav zadržavanja vozne trake, rezervni kotač smanjenih dimenzija. Zatim će novi vlasnici moći uživati u ambijentalnoj rasvjeti interijera, ali i projiciranju svjetlosnog pozdrava “Hola!” s retrovizora na tlo.

Dok smo u prvom susretu male zamjerke imali na škripucavu plastiku, ovaj Leon je ostavio dojam iznimno čvrstog i zategnutog modela. Tko zna, možda je onaj bio iz prve proizvodne serije, iako bi općenito voljeli da Seat koristi ipak kvalitetniju vrstu plastike…
Seat kao da cilja mlađu publiku kada je interijer u pitanju… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Navigacijski sustav Plus veličine 10″ u doplati vrijedi 4.693 kuna i kao takav je investicija o kojoj se ne treba previše razmišljati. Kvačica u konfiguratoru jednostavno mora biti uz to.

Sam rad infotainment sustava je iznimno dobar, kroz sedmodnevni test, samo smo jedanput primjetili “smrzavanje” sustava. Zapravo, nije ni to, već se sustav nije htio učitati.

Posebno je efektan sustav nadzora mrtvog kuta, koji je integriran u ambijentalni dio vozila. Tako da ukrasna svjetla u potencijalno opasnim situacijama, kada je vozilo uz vas, prilikom paljenja pokazivača smjera mijenjaju boju i periodično se pale.

Već smo to spomenuli, ali u usporedbi s ostatkom game, grafika Infotainmenta je puno razigranijeg nastupa. Mi smo podijeljenog dojma. Kao da se više na mlađu publiku pikira…

 

Vozački položaj je ono oko čega nećete morati brinuti. Odmah ćete pronaći svoju idealnu kombinaciju, baš kao i suputnici. Posebno ćemo naglasiti razinu komfora na stražnjoj klupi.

Možda će vam se ručica mjenjača doimati čudnom. No, taj detalj je ono što ćete zapravo jako voljeti ako Leon postane dio vašeg života. Uostalom, ako jedan Porsche 911 ima istu takvu, onda smo sve rekli.

Odlučite li se i na slabiju verziju od 115 KS nećete donijeti krivu odluku, a ova je tek pravi bingo. Uz više nego dovoljno snage i racionalnu potrošnju…

Isprobani Leon stigao nam je u 2.0 TDI motorizaciji, koji odlično surađuje sa sedam brzinskim DSG mjenjačem. Provjereni adut Grupe nudi 150 KS, koliko je ovaj dobar samo, ako puno hvale imamo i za onaj slabiji u ponudi od 115 KS. Kroz test smo prosječno trošili 5.8 litara i doista, Leon je u svim prometnim izazovima pokazao racionalnost.

Osim štedljivosti, jedan od aduta su zasigurno elastičnost i performanse. Tako Leon Sportstourer ide sve do 218 km/h, a ubrzava do 100 km/h za 8,9 s. Dakle, u prometu se nikad nećete osjećati inferiorni, pa čak i ako automobil bude dobrano popunjen, što putnicima, što prtljagom…

Kad smo već kroz dobar dio ovog izvještaja Leon povezivali i uspoređivali s ostatkom polubraće iz game, možemo ih za kraj usporediti kroz cjenik. Karavanske inačice u ulaznim 2.0 TDI izvedbama od 115 KS doslovno su identične u cijeni. Dobro, Octavia (170.295 kn) je skuplja tek 42 kune, dok primjerice kod nas slabo popularna izvedba Golf 8 Variant strši s cijenom (187.677 kuna). Dakle, računica je jasna, a ona nije nužno loša ni kada se odlučite za bogatiji paket poput ovog testiranog – Xcellence. Samo se nemojte previše zaigrati u konfiguratoru…

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V
Obujam: 1.968 ccm
Provrt x hod: 81 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 3000-4200/min
Moment: 360 Nm pri 1700-2750/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, karavan, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4642 x 1800  x 1448 mm
Međ. razmak: 2686 mm
Cd: 0,27
Masa: 1.426 kg
Prtljažnik: 620 – 1.600 l
Spremnik: 50 l
Krug okretanja: 10,5 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Multi-link independent
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi (288 / 253 mm)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R17

PERFORMANSE
Brzina: 218 km/h
0-100 km/h: 8,9 s
Potrošnja (EU): 4,5 – 5,1/100 km
Na testu: 5,8 l/100 km
CO2: 117-133 g/km

CIJENA
Testni model: 224.402 kuna
Početni benzinski model: 1.5 TSI Style (130 KS) 160.107 kuna
Početni dizelski model: 2.0 TDI evo Style (115 KS) 170.253 kuna

Prednosti i mane
+ izolacija zvuka
+ potrošnja 
+ LED svjetla
+ prostranost na stražnjoj klupi
– grafika infotainemnta neće se svidjeti svakome
– značajno bolji, alii i dalje pomalo plastičan dojam interijera

foto: Hrvoje Grguljaš

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin