TEST

Škoda Superb Combi Premium 2.0 TDI DSG: kraljica prostranosti s pogođenih 190 KS i super-automatikom miriše na premium

Najveći češki model već odavno kuca na vrata premium klase. Dojam to opravdava, baš kao i provjerena, uvjerljiva motorizacija (190 KS/7,3 l). Jedino je cijena ‘kvadrata’ u ovoj pokretnini sve viša, opravdano…

Svi se još dobro sjećamo usporedni testova Škode Superb s premium modelima visoke klase, možemo slobodno reći, najboljim što autoindustrija iz Njemačke nudi.  Uostalom, jedan takav test elegantnog Superba i BMW serije 5 prenijeli smo i mi. Rezultati su izazvali brojne komentare, a Škoda je potvrdila koliko je dobra.

Logo Škode je nestao, Česi sada u prvi plan guraju veliki natpis… (foto: Hrvoje Grguljaš)

U međuvremenu je postala još bolja, s redizajn izvedbom postala je još naprednija, prije svega duh digitalizacije nije zaobišao i najveći model iz Mlade Boleslav. Ostao je onaj osjećaj kod nas, koji se pojavio s prvim sjedanjem u ovu, aktualnu treću generaciju, koja se pojavila sredinom 2015.

Dakle, ako ćemo govoriti iz aspekta racionalnog čovjeka, postavlja se pitanje – treba li vam zbilja nešto više od ovakvog automobila? Za novac, koji više nije tako mali za naše prilike, dobivate obilje prostora, kvalitetu izrade, ali i novi digitalni potpis, ukratko – ovo je automobil koji bi s nekim prestižnijim znakom iz VAG koncerna vrijedio sigurno još 20-30% više. No, zapravo s čime nas je Superb Combi tako dojmio…

Češki cruiser vozi se 19-colnim naplatcima u tamnoj nijansi, a dostupne su i u puno blažoj antracitnoj nijansi (foto: Hrvoje Grguljaš)

Vizualni dekor koji je s ‘facelift’ inačicom dobio određene promjene, s prednje strane tek će okorjeli ljubitelji marke prepoznati, dok je na stražnjoj strani vidljiv veliki Škoda natpis u ‘Volvo formatu’. Time je nestao logo na vratima prtljažnika, od kojega se Česi malo po malo distanciraju.

Testirani Superb stigao nam je u bogatom Premium paketu opreme. Posebno vrijedi istaknuti LED glavna svjetla s Matrix Beam funkcijom, otvaranje prtljažnika bez dodira (tzv. virtualna pedala), 2.350 kuna vrijedan ‘Kessy’ sustav (pokretanje vozila i otključavanje/zaključavanje bez ključa), adaptivni tempomat (ACC) do 210 km/h.

Pregledno i iznimno ergonomski podređen interijer (foto: Hrvoje Grguljaš)

S druge strane, ni interijer nije drastično promijenio vizuru. Ipak, s doplatom nam je stigao krov u alkantara izvedbi. Zato je Premium paket donio 9.2“ inčni sustav Columbus, koji kompletira digitalni dojam uz dojmljivi virtualni kokpit.

Zbilja, koncern Volkswagen ovu priču s digitalnim brzinomjerom možda je i najbolje odradio uz Mercedes-Benz u autoindustriji. Primjera radi, ovakav infotainment sustav u nekom manje raskošnom paketu opreme morali bi doplatiti gotovo 17.000 kuna.

Tko još ne voli virtualne kokpite? (foto: Hrvoje Grguljaš)

Zato u startu nije loše razvući malo više novčanik do spomenutog Premium paketa (ispod dostupni paketi u ponudi su Active, Ambition, Business, Style, a iznad SportLine i Laurin & Klement). Ako se zadržimo u unutrašnjosti automobila, istaknuli bi također po nama najbolju moguću kombinaciju sjedala – alkantara-koža. A onda možemo početi pisati hvalospjeve o komforu koji ovaj automobil nudi.

Superb prve generacije pokrenuo je ovaj trend, a s godinama je on postajao sve izraženiji. Novi Superb bio da je limuzinske ili karavanske Combi forme, jednostavno očarava s prostorom, u toliko što bi se usudili reći kako je automobil na granici jedne Mercedes-Benz S-klase Lang izvedbe.

Dužinom od 4856 mm teško ostaje ne primjećena na prometnicama… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Česi jednostavno znaju izmisliti prostor. Ove zaključke nismo donijeli razmišljajući o Superbu, već naše riječi opravdava Octavia, ali i nova Scala. Prostora na stražnjoj klupi ima i previše, čak i kada vozač i suvozač nisu previše obazrivi prema onima iza. Doživljaj putnicima svakako daje i veliki panoramski krov (9.197 kuna) na testnom modelu.

Priču o prostoru završavamo s prtljažnikom kapaciteta 660 litara, koji polaganjem sjedala ide sve do 1950 litara. I dok vozač uživa u komociji, njegov doživljaj za volanom jednako je dobar. Osjeti se tu puno Volkswagena, a samo oni zagriženi će osjetiti razlike.

Superb komotno može preuzeti ulogu dostavnog vozila (foto: Hrvoje Grguljaš)

Prigovora neće biti kada je 2.0 TDI od 190 KS u pitanju, kao i automatski DSG koji se dobro snalazi sa nemalom snagom, ali i masom vozila (1.536 kg, prazno vozilo). Dokazani motor za duge pruge i velike kilometraže na autoputu uživa, u gradu je solidan, kao i potrošnja od nekih 7,1 litru u prosjeku.

Na brzinama preko 130 km/h ovaj dizelaš tek dobiva zalet i ostavlja dojam kako krajnjih 230 km/h hvata s lakoćom. Osim dobro izbalansiranog ovjesa, na udobnost pored Canapus tamnih naplataka od 19 cola, uvelike utječe i međuosovinski razmak od 2841 mm.

Provjereni i dobro znani 2.0-litreni sklop najviše voli otvorene ceste… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Naravno, tu je i izbor profila vožnje (Normal, Sport Eco i Individual) – promjena voznih svojstava ovisno o situaciji u vožnji, uvjetima na cesti ili osobnoj preferenciji. Hvalimo nešto bolju zvučnu izolaciju nego u dosadašnjem modelu, koja ipak gubi korak ako bi Superb usporedili s modelima iz koncerna – VW Passatom ili Audi A4.

Ako ste ljubitelj glazbe onda slobodno kvačicu stavite na 4.125 kuna vrijedan ‘sound system’ – Canton. Ipak, ako baš niste toliko zagriženi, sasvim će vam dovoljna biti i provjerena dizelska inačica istog obujma, ali i manje snage – 150 KS. Za uvjerljiva vozna svojstva, pristojan temperament, zaslužan je okretni moment od 360 Nm pri 1900-3300/min

Finog osjećaja u ruci, kožom obloženi trokraki volan pruža odlične povratne informacije s ceste, pa se ‘lađa’ od 4856 mm na zavojitim cestama odlično snalazi.

Nisu po svačijem guštu, ali zato Škoda nudi bogatu ponudu naplataka (foto: Hrvoje Grguljaš)

U gradu također, iako se proporcije Superba osjete u samom središtu grada, pogotovo kada tražite prikladan parking. Upijanje ležećih policajaca i neravnina Superb dobro odrađuje, a iskreno, mislili smo da će 19-colni kotači kvariti ukupan dojam.

Na kraju opet možemo zaključiti, kako ovaj automobil može potvrditi ljudske principe i na neki način nezahvalnost. Naravno, svi smo drugačiji, ali Superb Combi ostavlja dojam automobila, koji nudi sve benefite novog doba autoindustrije, dojmljiv nastup i relativno solidnu cijenu. No, to će opet nekima biti preskupa cijena za jednu Škodu, a s druge strane pojedine proizvođače plaćati će se, bez problema, i duplo skuplje…

Superb se u konfiguratoru nudi od 211.514 kuna u benzinskoj verziji, dok je prvi dostupni dizel na – 240.594 kuna. Za ovakav automobil, čisto pristojan iznos, ali ‘kvačice’ u konfiguratoru su te koje kvare matematiku. Da ne dužimo, Superb limuzina ili karavan (Combi) je automobil vrijedan maštanja…

Premium paket donosi i krovne lajsne, koje Combi izvedbi dodatno daju na profinjenosti… (foto: Hrvoje Grguljaš)

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, zupčasti remen, blok od aluminijskog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 1968 ccm
Kompresija: 15,5 : 1
Snaga: 140 kW/190 KS pri 3500-4000/min
Moment: 360 Nm pri 1900-3300/min
Mjenjač: automatski DSG, 7-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: karavan, D-segment, 5 vrata
Gabariti: 4856 x 1864 x 1572 mm
Međ. razmak: 2841 mm
Cd: 0,29
Masa: 1536 kg
Prtljažnik: 660 – 1950l
Spremnik: 66 l
Krug okretanja: 11,7 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 330 mm/diskovi 292 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R19

PERFORMANSE
Brzina: 230 km/h
0-100 km/h: 8.4 s
Potrošnja (EU): 5,3/4,4/4,1 l/100 km
Na testu: 7,1 l/100 km
CO2: 118 g/km

CIJENA
Testni model: 332.434 kuna
Osnovni benzinski model:
211.514 kuna (SUPERB Combi Active 1.5 TSI, 150 KS)
Osnovni dizelski model: 
240.594 kuna (SUPERB Combi Active 2.0 TDI, 150 KS)

Foto: Hrvoje Grguljaš

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj