Za broj veći od iznimno uspješnog modela RAV4, ovaj novi japanski div ostavlja dojam kvalitete i uglađenosti čak i pored tolikih gabarita. Hibridnih sustav od 248 KS zbilja odrađuje sjajno posao…
Toyota je znalac u ovom području. Japanska marka u SUV segmentu odavno se dokazala, a kada se kao glavna referentna točka uzima Land Cruiser, onda i njegovi sljedbenici sigurno imaju potencijala na svim terenima.
Za početak, RAV4 je toliko dobro prihvaćen, da su osokoljeni članovi uprave Toyote odmah Europi odlučili ponuditi i model, koji nije primarno zamišljen da nabija kilometre na prometnicama Starog kontinenta. Pogađate, Highlander je model koji je trebao najvećim obujmom biti zastupljen u Americi. Model koji je zapravo aktualan preko 20 godina i tri generacije, tek sada u 4. traži svoje mjesto na europskom asfaltu i šumama.
Nova inačica, koja je stigla početkom godine, proizvodi se u tvornici u Indiani (SAD).
Kad je već od tamo, sigurno ne može biti malenih dimenzija. Highlander je kako i ime govori, zbilja gorostansni, najveći primjerak marke u Europi. Za naše europske pojmove stvarno ga “ima” u svim pravcima, te ono najvažnije, stvarno pričamo o lijepo dizajniranom modelu.
Kako njegove vanjske linije sugeriraju, Highlander nudi gomilu prostora. Čak 7 sjedala, nije ono najbolje. Najbolji je dojam koji počinje od vozačke pozicije, a isto osjete i putnici. To je golema razina komfora i opcija koje nudi Highlander. Interijer je masivan, kako izvana, tako i za unutrašnjost vrijedi, da je ovo RAV4, samo još jedan broj veći. Cijelu priču podiže i središnji Toyota Touch 2 infotainment od 12,3-inča. No, kao i do sada, ipak nam taj multimedijski dio nije po volji i tu Toyota dobiva po prstima od nas. Japanci su to mogli napraviti naprednije, ovako je dojam kao da je već pomalo zastario…
Pregledni brzinomjer u kombinaciji je sa središnjim 7-inčnim zaslonom.
Testni Highlander stigao je u najbogatijem paketu opreme – Premium. Pa uz poduži popis, njegova cijena u startu raste za gotovo 100.000 kuna. Naš primjerak se tako mogao pohvaliti s kotačima od 20 cola (doplata od 13.220 kn), sa svim LED svjetlima, “krom” paketom, većim, 12,3-inčnim središnjim ekranom s navigacijom, drvenim detaljima, JBL audio sustavom, kompletnim paketom Safety Sense 2 za sigurnost. Stvarno, Toyota nije škrta u tom pogledu. Iako, neke stvari znaju živcirati. Prije svega nedostatak opcije “Follow me home”…
Ok, ne treba pričati kako prostora ima. Ali kakve je funkcionalne naravi ovaj veliki SUV? Najbolji efekt ostavlja klizno pomicanje u dužinu od 18 centimetara, koji se otvara pristup trećem redu sjedala, ali i moduliranju veličine putničkog i prtljažnog prostora. Treći red nije tu samo da se priča o njima, oni stvarno nude solidnu komociju.
Inače, sklapaju se i rasklapaju jednim potezom s automatskim pomakom naslona za glavu. Jednako impresivno zvuči podatak, kako Highlander sa svih sedam sjedala u funkciji, još uvijek ima volumen od gotovo 300 litara prtljažnika.
Kako se vozi ovaj hibridni gorostas? Highlander nudi hibridni sustav četvrte generacije, koji je u osnovi identičan onom iz modela RAV4. Taj sklop smo više puta pohvalili, a sad se priča nastavlja i u većem pakiranju, gdje sinergija 4-cilindarskog 2.5 atmosferskog benzinca s Atkinsonovim principom rada odlično surađuje s dva elektromotora.
Sklop u sinergiji donosi 248 KS, te prilično uvjerljive performanse za gabarite novog SUV modela. Sa svojih 5 metara i 2.025 kg mase, mi smo na kraju sedmodnevnog testra trošili oko 8.4 litre.
Uz Eco opciju vožnje, bilo je zanimljivo vidjeti što može u Sport programu, a to je prije svega izraženiji osjećaj na volanu i nešto osjetljiviji nastup u pogledu zvuka. CVT mjenjač odlično dirigira cijelim sklopom. No, Highlander je na kraju dana samo “lađa” koja guta kilometre. Nisu ni zavoji problem, ali nisu ni omiljeni ovom iznimno zanimljivom SUV modelu, koji bi možda mogao uzeti nekog Audi Q7 ili BMW X5 kupca. Uz značajnu uštedu, čak i kada se odlučite za Premium paket (520.000 kuna), Japanci imaju razloga za dodatni optimizam…
POGON
Izvedba: benzinski motor + elektromotori
Benzinski motor: 4 cilindra, u redu, 2487 ccm, 16 ventila DOHC, VVT-iE (usis), VVT-i (ispuh)
Elektromotor: Sinkroni motor s permanentnim magnetom 3NM (88 kW / 120 KS)
Baterije: Nikal-metal hidrid (NiMH), 6,5 Ah
Kompresijski omjer: 14,0:1
Provrt x hod (mm x mm): 87,50 x 103,48
Mjenjač: kontinuirani automatski (CVT)
Sinergijska snaga: 248 KS
Pogon: 4×4
KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5v, 7 sjedala
Gabariti: 4966 x 1930 x 1755 mm
Osovinski razmak: 2850 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 5,7 m (minimalni)
Masa/nosivost: 2050 / 610 kg
Prtljažnik: 268/579/1909 litara
Spremnik: 65 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: McPherson, Multilink
Kočnice: samov. diskovi / diskovi
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/60 R 20
PERFORMANSE
Brzina: 185 km/h
0-100 km/h: 8,3 s
Potrošnja (kombinirana): 5,5 / 4,5/ 4,3 l/100 km
Potrošnja (na testu): 6,6 l/100 km
CO2: 105 g/km
CIJENE
Testni model: 522.500 kuna
Osnovni model: 424.000 kuna (Executive)
+ kvaliteta
+ potrošnja
+ sigurnost
+ vozački ugođaj i prostranost
– infotainment
Foto: Hrvoje Grguljaš