NA DANAŠNJI DAN

Ayrton Senna 21. travnja 1985. prvi put pobijedio u Formuli 1, u portugalskoj oluji

Instituo Ayrton Senna, Wikimedia Commons

Ako je VN Monaca 1984 godinu dana ranije naznačio kakav je po kiši majstor Ayrton Senna, prva pobjeda u F1 karijeri, u portugalskoj oluji, donijela mu je nadimak Kišni čovjek…

… i pribavilo velik broj obožavatelja u čitavom svijetu, fasciniranih predstavom kakvu se rijetko viđalo čak i u toj najvišoj kategoriji trkaće hijerarhije.

U drugom nastupu za Lotus, u nemogućim uvjetima, kad se čak i Alain Prost izvrtio na ravnom dijelu staze (još je šest vozača odustalo iz istih razloga, među njima Keke Rosberg i Riccardo Patrese), Ayrton Senna je bio nedodirljiv, gradeći veliku prednost i doimajući se kao da staza nije nimalo skliska i mokra.

Na kraju utrke samo je Michele Alboreto (Ferrari) bio u istom krugu kao i Arton Senna, dok su Patrick Tambay i Elio de Angelis imali krug, a Nigel Mansell i Stefan Bellof (o kojem se danas posthumno pričaju legende da je bio bolji nego Ayrton Senna) dva kruga zaostatka. Neminovna je usporedba s drugim velikim kišnim majstorom.

Michael Schumacher: gledamo li Nijemčevu vožnju po kiši, čak i u danima kada je bio na vrhuncu karijere i osvajao naslove, ona je nemirna, puna sitnih korekcija, sitnih proklizavanja… uvijek na rubu greške do koje ipak ne dolazi, a promatračima ostaje diviti se fantastičnom, no očiglednom umijeću kontrole i korekcija bolida.

Artizam kojeg je pokazivao Ayrton Senna bio druge vrste, vozio je mirno, bez zanošenja, korekcija, kao da nikakve kiše nema i da je držanje staze savršeno. Možda je najbolje na pitanje kako je takvo što uopće moguće odgovorio on sam, telefonski razgovarajući s mamom nakon pobjede u Estorilu:

– Ayrtone, sine, zašto nisi usporio kad si već ostvario veliku, nedostižnu prednost? – pitala je zdvojna gospođa Da Silva. ‘Nisam mogao, mama. Razbio bih se!’

Snimku utrke za VN Portugala 1985. pogledajte OVDJE.

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj