Bob Wallace, prvi testni vozač za Lamborghini, umro 19. rujna 2013.

Bob Wallace, rođen 4. listopada 1948. u Aucklandu (Novi Zeland), početkom 1960-ih, želeći se uključiti u svijet trkaćih automobila, dolazi u Italiju, a 1963., odmah po osnivanju, priključuje se tvrtki Lamborghini…

Ondje će se naći u skupini mladića koji će, tada tek u svojim dvadesetima, naglavačke preokrenuti svijet sportskih automobila, uz Stanzanija i Dallaru.

Uloga u slavnoj talijanskoj tvrtki Lamborghini bila mu je značajnija od nominalne, te se uz dizajnere Gandinija i Giugiara, smatra jednim od otaca slavnog modela Lamborghini Miura, prvog pravog superautomobila s motorom ugrađenim središnje…

I obojica dizajnera kultnog modela Lamborghini Miura, Marcello Gandini i Giorgetto Giugiaro, bili su njihovi vršnjaci.  Nominalno je Wallace bio isprva razvojni mehaničar, a potom testni vozač, no u praksi je njegova uloga bila mnogo značajnija, do te mjere da ga se smatra jednim od otaca Miure, prvog pravog superautomobila s motorom središnje, iza vozača.

Nezadovoljan voznim svojstvima snagom, Wallace je kao svojevrstan osobni projekt razvio najjaču i najfascinantniju inačicu Miure, koja je u legendu ušla pod nazivom Jota. Prava je namjena tog modela bilo utrkivanje, no to gazda nije dopuštao i Wallace je frustriran napustio tvrtku 1975.

Pored Miure Wallace je napravio i ‘nabrijane inačice’ drugih modela kao što su Islero, Jarama ili Uracco, no nikada nije dobio zeleno svjetlo za utrkivanje njima, što je priželjkivao još od vremena kad je radio kao mehaničar na modelima Maserati Birdcage, koji su osvajali najveće utrke izdržljivosti, za tvornicu, kao i u momčadima Serenissima i Camoradi.

Umjesto toga utrkivao se s prototipovima u regularnom prometu, legendarne su njegove noćne jurnjave budućim modelima Lamborghinija po talijanskim cestama, nerijetko i brzinama koje su se primicale magičnoj granici od 300 km/h.

Tada je ta granica bila još daleko, no mnogo kasnije doseći će je jedan drugi mladić kojeg je Wallace prepoznao i obučio kao svog nasljednika, Valentino Balboni. Po odlasku iz Lamborghinija Wallace se vratio kući, no nakon samo nekoliko mjeseci zaključio je kako mu je dosadno.

Odselio je u SAD i skrasio u Phoenixu, gdje će sljedeća gotovo četiri desetljeća voditi radionicu specijaliziranu za popravke Lamborghini i Ferrari.


Komentari

loading...