Hans Klenk, njemački vozač i konstruktor, umro 24. ožujka 2009.

Hans Klenk, rođen 28. listopada 1919. u njemačkom gradiću Künzelsau, tijekom rata bio je pilot za lovcu Messerschmitt Bf 109, po završetku se posvetio konstrukciji bolida, a Karl Kling ga je nagovorio da krene u utrke…

Kupio je i značajno preuredio jedan primjerak Veritasa i od njega napravio prilično uspješan jednosjed, s kojim je nastupio na VN Njemačke 1952. Theo Helfrich je s istim bolidom, tada već pod nazivom Klenk Meteor, nastupio na istoj utrci dvije godine potom. Time je Hans Klenk postao jedini u povijesti Formule 1 koji je samo po jednom nastupio u utrkama Svjetskog prvenstva i kao vozač i kao konstruktor.

Kling je preporučio Klenka Alfredu Neubaueru, pa je počeo nastupati za tvorničku momčad Mercedes-Benz u utrkama sportskih automobila kad je predstavljen Mercedes-Bemz 300 SL. Ponekad bi vozio, a na većim je utrkama bio suvozač Klingu.

Na Mille Miglia 1952. počeo je voditi svojevrsnu preteču današnjih relijaških bilješki o stazi i čitati ih Klingu kako su prolazili dijelove staze. Nakon dugotrajne zamjene kotača završili su kao drugi, no nije mnogo nedostajalo ni do pobjede.

Pobjedu su ostvarili na utrci Carrera Panamericana krajem iste sezone. Upravo se na toj Carreri dogodila jedna od najbizarnijih nesreća u povijesti utrka, kada se lešinar zabio u vjetrobransko staklo Mercedes-Benza, nokautiravši pritom Klenka.

Uvjerivši se da je Klenk samo onesviješten Kling je nastavio voziti i stigao do cilja etape, a Mercedes-Benz je već za iduću na vjetrobran namontirao čeličnu mrežu, kako bi se spriječilo ponavljanje takvih incidenata.

Nakon teške nesreće na jednom testiranju modela Merceds-Benz 300 SL 1953. Klenk se povukao s utrka. Hans Klenk, njemački vozač i konstruktor, umro je 24. ožujka 2009.

Na slici: III. Carrera Panamericana, Meksiko, 1952. Pobjednički tim slijeva: Hans Klenk i Karl Kling ispred trkaćeg automobila Mercedes-Benz 300 SL sa startnim brojem 4.

Komentari