Dugald Clerk, škotski inženjer, rođen 31. ožujka 1854. u Glasgowu, svoj najznačajniji znanstveni projekt, dvotaktni motor, ostvario je već 1880., nakon diplomiranja u Glasgowu
Dvotaktni motori obilježili su nimalo zanemariv dio automobilske povijesti, u nekim trenucima, ponajprije 1950-ih, ozbiljno se boreći za tržišnu prevlast s četverotaktnima…
Potkraj 1980-ih i najtvrdokorniji zagovornici koncepta, istočnonjemački Wartburg i Trabant, popustili su i svijet je ostao uskraćen za mogućnost odabira. Zanimljivo je prisjetiti se kako su osnovni patenti na čijoj su osnovi nastali i četverotaktni i dvotaktni motor, odnosno njihovi suvremeni oblici, nastali u vrlo malom razmaku.
Rani industrijski motori bili su dvotaktni, no nakon što je Otto 1876. patentirao svoj revolucionarni četverotaktni motor, nije dugo trebalo da se pojavi usavršena inačica klasičnog motora.
Clerk je primijenio Otto – ideju kompresije u cilindrima i uspio uravnotežiti rad dovoljno za komercijalnu upotrebu. Kasnije je objavio teorijsko djelo o radu motora, 1917. dobio titulu Sir. Dugald Clerk, otac dvotaktnog motora, umro je 12. studenoga 1932.
Evo kako radi dvotaktni motor: