70. ROĐENDAN

Ford Taunus 12M (1952. – 1962.): limuzinski odgovor na Volkswagen Bubu

Ford Taunus 12M, limuzina s dvoja vrata tadašnje srednje klase (406 cm), s predratnim 4-cilindrašem obujma 1172 ccm i snage 38 KS, mogao je potegnuti 112 km/h

Nakon II. svjetskog rata, Ford je nastavio proizvodnju s modelom koji je lansiran 1939., ali je zbog rata proizveden u ograničenom broju. Iz ovog projekta razvio se Taunus 12M iz 1952. Bila je to utrka s vremenom, a većina proizvođača automobila pokušala je nastaviti proizvodnju s ograničenim resursima. Ford je već imao nekoliko tvornica širom Europe, ali većina ih je bila hendikepirana ili uništena. Ona iz Kölna u Njemačkoj bio je malo oštećen i nastavio se proizvoditi 1948. s predratnim Taunusom, nazvanim po planinama Taunus iz Njemačke.

Taunus 12M iz 1952. bio je daleko od izgleda izvornog modela, s tada trendovskim 3-volumenskom samonosećom karoserijom “pontonskog” oblika s bokobranima u ravnini s vratima i stražnjim pločama. Bio je dostupan kao limuzina s dvoja vrata ili kao kabriolet. Na prednjoj maski, nisko postavljena rešetka iznad kromiranog odbojnika osiguravala je hlađenje za mali 1,2-litreni motor. Za razliku od svog prethodnika, 12M je imao blago zakrivljeno vjetrobransko i stražnje staklo.

Unutra je Ford ugradio novi koncept nadzorne ploče, koja je kasnije dovela do instrumentne ploče. Postojala su tri brojčanika sa središnjim brzinomjerom, mjeračem goriva i statusom napunjenosti s lijeve strane i satom s desne strane. S vanjske strane, uz upravljač, nalazila su se dva klizača za grijanje i ventilaciju. Nudio je mjesta za pet ili šest odraslih osoba u kabini, budući da je automobil imao klupu sprijeda umjesto pojedinačnih sjedala.

Ispod haube Ford je ugradio redni četverocilindrični motor obujma 1172 ccm koji je razvijao samo 38 KS. Snagu je na stražnje kotače prenosio ručnim mjenjačem s tri stupnja i ručicom na volanu, kardanskim vratilom i krutim stražnjim mostom. Do stotke je ubrzavao za 38 sekundi i mogao postići 112 km/h. Ali to je bilo dovoljno za ona vremena kada je učinkovitost goriva bila važnija od performansi.

Početna cijena od 7000 DM nije bila baš povoljna, jer je Volkswagen Buba tada koštala 5400 DM na je 1953., kad je obogaćena oprema i uveden 4-stupanjski mjenjač, uveden jeftiniji osnovni model, s 3-stupanjskim mjenjačem, i skromnijom opremom, koji je ponio oznaku 12 te je stajao 6185 DM.

Zbog zahtjeva kupaca za više snage, 1955. je uveden Ford Taunus 15M, koji je dobio motor 1.5 s 55 KS, koji mu je omogućavao brzinu od 125 km/h te više nije bio konkurent s Volkswagen Bubom nego mu je u viziru bio Opel Olympia Rekord. Do 1962. proizvedeno je 620.000 primjeraka modela 12M i 15M. Nikada nije bila u opciji verzija s četvera vrata. Tu je ulogu 1957. preuzeo Ford Taunus 17M.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj