Hans Nibel, utjecajni tehnički direktor Mercedes-Benza, umro 25. studenoga 1934.

Hans Nibel, rođen 31. kolovoza 1880. u Moravskoj, desetljećima je bio ključni pokretač dizajnerskih i konstrukcijskih inovacija u najstarijoj svjetskoj tvornici automobila…

O njegovim sposobnostima najbolje govori to što je 1908. postavljen za glavnog dizajnera tvornice Benz & Cie., samo četiri godine nakon što se zaposlio ondje. Strelovit napredak mladog konstruktora (pojam ‘dizajn’ tada se ponajprije odnosio na mehaniku, a ne na izgled automobila) okrunjen je fantastičnim trkaćim automobilom Blitzen-Benz.

Nibel je svakih nekoliko godina promoviran na višu razinu, no i dalje je preferirao neposredan rad na konstrukciji, čak i kada je postao član upravnog odbora tvrtke. Bio je i jedan od ključnih zagovornika integracije s konkurentskom tvrtkom Daimler, čak i ako je to za njega značilo privremenu degradaciju.

Nakon spajanja razvojnih odjela Nibel bez pogovora pristaje biti zamjenik Ferdinandu Porscheu, a poslije njegovog odlaska 1930. godine preuzima rukovođenje razvojem.
Pod njegovim vodstvom ostvaruju se puni potencijali kompresorske tehnologije u sportskim modelima, rađaju se temelji korištenja dizelskih motora u putničkim automobilima, a zanimljiv je, mada tržišno neuspio, i eksperiment s motorom smještenim straga u modelu 130.

Na drugom kraju skale stoji 770, model namijenjen šefovima država, okrunjenim glavama i industrijalcima, koji je uistinu i privukao njihovu pažnju, za razliku od modela Bugatti Royale. Nibel je predvodio i konstrukciju trkaćeg modela Mercedes-Benz W25, kojim je otpočeo period dominacije Srebrnih strijela, no nije ga imao sreću i ispratiti uživo, preminuvši od srčanog udara na željezničkom kolodvoru u Stuttgartu, dok je čekao vlak.

Hans Nibel, utjecajni tehnički direktor Mercedes-Benza, umro je 25. studenoga 1934.

Komentari