Johnny Servoz-Gavin, svestrani francuski vozač utrka, rođen 18. siječnja 1942. u Grenobleu, karijeru je počeo u razvoju sportskih automobila Matra
Foto: Johnny Servoz-Gavin uz Talbot-Lago T26, Pariz siječanj 1970., PR snimak za promociju ‘Prvog sajma trkaćih automobila’
Nakon što se u početku natjecao u reliju, Johnny Servoz-Gavin je prešao na utrke jednosjeda. Prethodno je pohađao školu trkaćih vozača na stazi Magny-Cours u središtu Francuske, a 1965. nastupa u francuskom prvenstvu Formule 3, vozeći privatni Brabham BT18. Do kasnih 60-ih, Servoz-Gavin je bio zvijezda u usponu, a suparnici su mu bili etablirani vozači Jacky Ickx i Jean-Pierrea Beltoise.
Vozeći bolid Matra MS5 1966. postaje prvak Francuske u Formuli 3, a 1969. osvaja Europsko prvenstvo Formule 2. Zahvaljujući zapaženim uspjesima, tim Matra, kojeg je vodio Ken Tyrrell, uključuje ga u Formulu 1. Najbolja sezona bila mu 1968., posebno VN Italije 1968., na kojoj je završio drugi i osvojio šest bodova. Impresionirao je i na VN Monaca, gdje ulazi kao zamjena za Jackieja Stewarta.
Poveo je utrku ispred Grahama Hilla, ali ubrzo izlijeće sa staze u sličnom incidentu kao prethodne godine u kojem je poginuo Lorenzo Bandini. Sljedeće je godine osvojio šesto mjesto na VN Kanade, stazi Mosport Park, što mu je osiguralo mjesto u povijesti kao jedinom vozaču koji je ikada osvojio bod na svjetskom prvenstvu bolidom Formule 1 s pogonom 4×4 – Matra MS84.
Na VN Španjolske 1970. u Jarami, vozeći March 70 za tim Tyrrell, završio je peti. Potom na VN Monaca utrku završava udarcem bolidom u zaštitnu barijeru (1:32 u videu niže) te se odlučuje povući iz utrka. Nakon završetka karijere živi povučeno na kući-brodu na Seini, a potom na brodu na Sredozemlju. U eksploziji plinske boce 1982. teško ozlijeđen te se do kraja života bori s ozbiljnim srčanim problemima.
Johnny Servoz-Gavin, jedini osvajač boda u Formuli 1 bolidom 4×4, umro je 29. svibnja 2006., od plućne embolije.