Lamborghini 350GTV, prvi model slavne talijanske sportske marke, predstavljen 30. listopada 1963.

Lamborghini 350GTV, prototip, sastavljen je u tvornici traktora u Centu, jer ona u Sant’Agati bila u izgradnji. Na torinskom salonu motor je bio izložen zasebno, pored automobila, jer su pri sklapanju shvatili da je previsok da bi stao pod haubu…

Priča o početku proizvodnje automobila Lamborghini, izazvane je arogancijom koju je prema vlasniku tvornice traktora, Ferrucciju Lamborghiniju, pokazao Enzo Ferrari, dobro je poznata. Stoga čudi što je prvi automobil tvrtke, predstavljen javnosti na torinskom salonu automobila 30. listopada 1963., ostao razmjerno opskuran.

350GTV zapravo i nije imao mnogo veze s tvrtkom Lamborghini, šasiju su sklopili Neri i Bonacini, a karoseriju koju je dizajnirao Franco Scaglione, Sargiotto.

Prvi Lamborghini nije doživio dobre reakcije medija i publike, malo kome se sviđao neortodoksan dizajn kojeg je potpisao Franco Scaglione, koji je nastavio razvoj nekih od motiva obrađivanih na revolucionarnoj seriji BAT, koju je kreirao za Bertonea.

Kasnije će Carozzeria Touring ublažiti radikalizam i značajno izmijeniti Scaglioneov oblik za prvi pravi, serijski Lamborghini, 350 GT, no ostavili su nedirnutima neke karakteristične detalje poput panoramskog stražnjeg stakla.

Zanimljivo, Lamborghini 350GTV je ostao u krugu tvornice dok ga 1980-ih nisu prodali jednom talijanskom kolekcionaru, koji je ugradio motor i još neke nedostajuće dijelove.

Kasnije je proveo određeno vrijeme u jednoj japanskoj kolekciji, a danas je ondje gdje mu je i mjesto, u tvorničkoj kolekciji tvrtke Lamborghini, koja je od 1998. u vlasništvu tvrtke Audi, odnosno koncerna Volkswagen.


Komentari

loading...