Peugeot je prije 40 godina predstavio hit-model 205, koji je učvrstio položaj francuske marke na tržištu i u motosportu
Povijest automobila često je, prije svega, povijest muškaraca i žena koji su ga dizajnirali. Francuski model B-segmenta Peugeot 205 neodvojiva je od priče Jeana Boillota, člana upravnog odbora marke Peugeot krajem ’70-ih.
Upravo je on u teškom trenutku za tvrtku osmislio ambiciozan projekt novog malog automobila koji bi bio puno više od gradskog automobila, višenamjenskog automobila, udoban u gradu kao i na seoskim cestama, sposoban za prijevoz male obitelji, a također i pristupačan… ukratko, automobil koji ispunjava sve okvire.
Što se tiče dizajna, tehnologije i marketinga, Peugeot 205 je promijenio igru. Dok je većinu prijašnjih Peugeot modela dizajnirao Pininfarina, zapravo su interni stilisti predvođeni Gérardom Welterom pobijedili na interno organiziranom natjecanju, s puno modernijim i fluidnijim dizajnom (Pininfarina se “tješi” dizajnom Peugeot 205 kabriolet).
Bio je to dizajn koji je inaugurirao neke prepoznatljive znakove koji će se naći na budućim Peugeot modelima, na primjer masku s vodoravnim šipkama i traku između stražnjih svjetala. Štoviše, riječ je o poznatom imenu automobilskog dizajna Paulu Bracqu, tadašnjem članu studija Peugeot, koji je kreirao unutrašnjost modela Peugeot 205.
Tehnički, Peugeot 205 označio je ulazak marke u modernu eru: kompaktan, ali prostran, praktičan sa svojim hatchbackom, učinkovit i ekonomičan u isto vrijeme, prilagođen svim namjenama…
To je prvi automobil marke usvojiti torzione poluge straga, kako bi se oslobodilo više prostora u putničkom prostoru. To je također prvi automobil koji je dobio novu obitelj dizelskih motora serije XU – XUD7, 4-cilindraš obujma 1769 ccm i snage 60 KS, koji je Peugeot 205 učinio prvim malim francuskim dizelskim automobilom i prije svega prvim malim dizelskim modelom u ponudi performansama koje su jednake onima njegovih benzinskih izvedbi, ali uz mnogo nižu potrošnju (prosječno 3,9 l/100 km).
U izboru za Europski automobil 1984. godine imao je peh da stigne kad i pobjednik Fiat Uno, koji je osvojio 346 boda europskih novinara. Drugi je bio Peugeot 205 s 325, a treći Volkswagen Golf II sa 156.
Od 45 do 200 konjskih snaga!
205 bio je prvi mali Peugeot koji je dobio tako široku i raznoliku ponudu motora – od 45 do 200 konjskih snaga! – i automatski mjenjač, rijetka opcija na tržištu u to vrijeme. Od lansiranja 1983. dolazio je s četiri benzinska motora i jednim dizelskim. Sljedeće godine ponuda je proširena na legendarne GTI i Turbo 16, kao i karoseriju s 3 vrata. Uslijedio je cijeli niz verzija, od onih pristupačnijih, poput Juniora iz 1986. s traper sjedalima, do šik poput Lacostea ili Gentryja.
1998., nakon duge i bogate karijere od 15 godina i 5.278.050 proizvedenih primjeraka, Peugeot 205 se povukao. U svijesti ljubitelja automobila zauvijek će ostati “sveta brojka”, ona koja je izgradila temelje izuzetne linije uspješnih gradskih automobila i nasljednika – Peugeot 206, 207 i aktualnog 208.
Ključni datumi za PEUGEOT 205
24. veljače 1983.: Lansirana verzija Peugeot 205 s 5 vrata
1984.: lansiranje Peugeot 205 s 3 vrata i Peugeot 205 GTI 1.6 105 KS. Peugeot 205 Turbo 16, prva pobjeda u Svjetskom prvenstvu u reliju (Finska)
1985: Peugeot 205 Turbo 16 je svjetski prvak u reliju (s Timom Salonenom), milijunti Peugeot 205 napušta tvornicu u Mulhouseu
1986.: lansiranje Peugeot 205 Cabriolet, GTI 115 i 130 KS, Peugeot 205 Turbo 16 je svjetski prvak u reliju (s Juhom Kankkunenom)
1987: Peugeot 205 dobiva novu instrument ploču, Peugeot 205 Turbo 16 pobjeđuje na Paris-Dakaru
1988.: lansiranje Peugeot 205 Rallye, druga pobjeda Peugeot 205 Turbo 16 na Paris-Dakaru
1989: lansiranje Peugeot 205 Roland Garros
1990.: mala restilizacija (žmigavci, stražnja svjetla…), lansiranje Peugeot 205 Diesel Turbo (78 KS)
1993: obustavlja se proizvodnja za Peugeot 205 GTI
1995: obustavlja se proizvodnja Peugeot 205 Cabriolet
1998: Peugeot 205 je zamijenjen Peugeot 206