Testne vožnje KdF-Wagena, legendarne Volkswagen Bube, počele 22. listopada 1936.

Priča o najprodavanijem automobilu svih vremena dobro je poznata, no jedan od važnih, a zanemarenih dijelova neuobičajeno je detaljan i rigorozan program testiranja prototipova… 

Ne računamo li idejne prethodnike pod značkama Zündapp, NSU i Tatra, prva su dva prototipa budućeg modela KdF-Wagen bila dovršena već 1935., tri godine prije početka proizvodnje.

Za našu su priču značajnija sljedeća tri prototipa, ručno sklopljena 1936., koji su 22. listopada 1936. krenuli na prve probne vožnje okolicom Stuttgarta. Nije još bilo ni grada Wolfsburga, a kamoli tvornice u njemu.

Veće je sljedeće godine Daimler-Benz priskočio u pomoć i proizveo čak 30 primjeraka budućeg ‘Narodnog automobila’, koji će biti podvrgnuti opsežnom testnom programu.

Danas je među povjesničarima ta serija modela poznata kao VW30, dok su tri ranija testna prototipa znana kao VW3. Vladina organizacija DAF preuzela je testiranje u trajanju od gotovo tri milijuna kilometara, kojim je trebalo dokazati da je VW30 prebolio nedostatke uočene na inicijalnim testovima.

Časnici SS-a neumorno su nabijali testne kilometre, a plod njihovih zabilježaka u velikoj je mjeri predodredio kasniji razvoj, robusnost i pouzdanost Volkswagen Bube.


Komentari

loading...