Mercedes-Benz 240 D 3.0, s 5-cilindarskim pretkomornim usisnim dizelašem, obujma 3005 ccm i snage 80 KS, do stotke je ubrzavao za 19,9 s, sa 148 km/h bio najbrži serijski dizelski automobil i trošio 10,8 litara
Mercedes-Benz 240 D 3.0, prvi automobil s 5-cilindarskim motorom, predstavljen je 25. rujna 1974. Riječ je o najzanimljivijoj izvedbi slavne serije W115, popularno zvane ‘Strich Acht’ (njem. /8), predstavljene 1968. Bio je to iznimno izdržljiv automobil – grčki taksist Gregorios Sachinidis je modelom Mercedes-Benz 240 D prešao 4,6 milijuna kilometara, uz dva zamijenjena motora, što je apsolutni rekord.
Mercedes-Benz 240 D 3.0 bio je potreban, jer se tražila veća dizelska snaga od dostupnih 200 D (55 KS), 220 D (60 KS) i 240 D (64 KS), s 4-cilindarskim motorima, klasične dizelske izvedbe, usisne s pretkomorama. Tražila se veća brzina, a tada najbrži Mercedes-Benz 240 D mogao je potegnuti tek 138 km/h. Šestcilindarski motor bio je pretežak i predugačak, pa je napravljen kompromis.
Uz produžen prijenos to mu je osiguralo tada pristojne performanse – ubrzanje do stotke u 19,9 s i najveću brzinu od 148 km/h. Prosječno je trošio 10,8 litara na 100 km. ‘Njegova kultiviranost, tih rad i ekonomičnost najnovijem će modelu Mercedes-Benz osigurati novi veliki krug korisnika’ – stajalo je u službenom priopćenju. Taj je dizelaš zadržan u sljedećoj seriji W123 iz 1976., s oznakom 300 D, a u rujnu 1979. pojačan je na 88 KS.
Mercedes-Benz 240 D 3.0 s 80 KS bio je uistinu velika tehnološka vijest. Tada najpopularnija autorevija na ovim prostorima, slovenski Avto magazin, posvetio mu je naslovnicu i veliki tekst. Bio je to golem odmak od tradicije, a modeli s ‘nišanom’ na nosu i dizelašem OM 617 postali su predmet žudnje naših gastarbajtera. Do kraja sedamdesetih Mercedes-Benz je uveo i koncepciju turbodiesel, najavljujući doba u kojem će dizelaši zavladati tržištem.